Spoločnosť COMvergence zverejnila rebríček mediálnych agentúr za rok 2022. Wavemaker je druhá najväčšia mediálna agentúra, pričom GroupM je absolútnym leadrom z hľadiska umiestneného objemu investícií do médií na slovenskom trhu.
Wavemaker má podľa COMvergence ročný obrat na úrovni 80 miliónov EUR, pričom medziročne rástol o takmer 3%. Podľa COMvergence až tretinu všetkých investícií svojich klientov Wavemaker smeruje do digitálu. Preto môžme jednoznačne tvrdiť, že Wavemaker je aj silná digitálna agentúra. Z pohľadu skupín mediálnych agentúr je na prvom mieste za rok 2022 GroupM, agentúry zo skupiny GroupM realizovali obrat 185 miliónov EUR, čo predstavuje medziročný rast 2,2%.
Rebríček agentúr na prvých TOP 5 miestach vyzerá nasledovne:
Poradie | Agentúra | Člen skupín agentúr | Obrat 2022 mil. EUR |
1 | Unimedia | – | 164 |
2 | Wavemaker | GroupM | 80 |
3 | essenceMediacom | GroupM | 65 |
4 | MDS | – | 57 |
5 | Zenith | Publicis Media | 55 |
Zdroj: COMvergence Media Agency Billings Rankings & Market shares FINAL 2022, June 2023
Rebríček skupín agentúr na prvých TOP 3 miestach vyzerá nasledovne:
Poradie | Skupina agentúr | Obrat 2022 mil. EUR |
1 | GroupM | 185 |
2 | Publicis Media | 79 |
3 | OMG | 67 |
Zdroj: COMvergence Media Agency Group Billings Rankings & Market shares FINAL 2022, June 2023
Olivier Gauthier založil spoločnosť COMvergence v roku 2016 s cieľom poskytovať vysokokvalitné referenčné údaje, poradenstvo a podporu profesionálom v oblasti marketingu. COMvergence je dôležitým zdrojom informácií o vývoji a diverzifikácii odvetvia marketingovej komunikácie (MarCom) a je považovaná za autoritatívny zdroj pre získavanie, spracovanie, transparentnosť a analýzu údajov agentúr. Ich aktualizované databázy a štvrťročné správy poskytujú klientom informácie o vzťahoch medzi agentúrami a inzerentmi, nových obchodných aktivitách, klientoch mediálnych agentúr a ich podieloch na trhu. Zároveň zverejňujú rebríček 200 najväčších medzinárodných inzerentov a agentúr na rôznych trhoch, vrátane Slovenska.
GroupM je poprednou svetovou mediálnou investičnou spoločnosťou, ktorá prostredníctvom agentúr Mindshare, Wavemaker a EssenceMediacom ročne investuje viac ako 50 miliárd dolárov do médií. Súčasťou portfólia GroupM sú dáta a technológie (Choreograph), investície a výkonnostné riešenia pre rôzne kanály (GroupM Nexus). Cieľom spoločnosti je formovať ďalšiu éru médií, v ktorej bude reklama efektívnejšia pre ľudí. Využitím rozsahu spoločnosť inovuje, diferencuje sa a prináša trvalú hodnotu pre svojich klientov, bez ohľadu na ich umiestnenie. Viac informácií o spoločnosti GroupM je k dispozícii na stránke www.groupm.com.