Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Ako adresnosť posúva digitálne reklamy na vyšší level

Zdieľať

Oliver Saunders, jeden z top 4 keynote spíkrov eventu Marketing Rulezz, sa u nás vo Wavemaker naplno venuje problematike adresnosti reklám. Tento prístup má odskúšaný na mnohých klientoch a tvrdí, že z pohľadu komunikačných dopadov funguje excelentne a dlhodobo. Ale prečo tomu tak je?

Adresná reklama totiž neháda. Naopak, jej šikovnosť je postavená na kombinácii dát, algoritmov a na mieru šitej kreatívy. V realite sa potom takýto „tailor-made“ banner / video / audio… zobrazí užívateľovi v potrebnom čase a vždy s takticky adekvátnym kontextom.

Správnym produktom tak oslovíme segmenty ľudí s rôznymi potrebami. Zodpovedajúci vizuál použijeme pre rôzne štádiá nákupnej cesty. Jednoducho, zobrazíme vždy presne to, čo z pohľadu taktiky dáva zmysel. A takto tú cestu za žiadanou akciou či konverziou dokážeme účinne ovplyvniť. Vzniknú nám tak aj stovky variácií. A je jasné, že manuálne by sme to nikdy nezvládli.

oliver saunders - wavemaker - reklama - advertising

Začiatok tejto cesty síce máme možnosť ovplyvniť správne zvolenou stratégiou a hypotézami (rôzne segmentácie publika), no neskôr toto rozhodovanie prevezme automatizovaný proces a učenlivé technológie.

Tie totiž vedia, o aké produkty prejavujete záujem. A vedia aj to, kde na webe predajcu ste boli a ako ďaleko ku konverzii ste sa priblížili. Technológie v milisekundách zo stránky / iných assetov posťahujú vhodné obrázky do dynamicky sa meniacej časti kreatívy. Rovnako tam pridajú výzvy na akciu, a to opäť pekne na mieru. Skúšajú, čo najviac na výsledok finálnej konverzie zafunguje. Učia sa a zlepšujú. Preto fungujú ešte lepšie dlhodobo.

Oli na zrealizovanom príklade ukázal, ako adresná reklama dokáže zlepšiť KPIs. Predajcovi automobilov Volvo takto zlepšili test-drive bookingy až o 48%.

oliver saunders - wavemaker - reklama - advertising

Celé to znie možno trochu komplikovane, ale od toho je tu agentúra. Jej úlohou je udeliť veciam stratégiu, logiku a všetko dobre zorchestrovať.

U nás v GroupM / Wavemaker tento celý orchester naplno rozbiehame v 2022.

A že už sa nevieme dočkať.


Radovan Pišný

Head of Digital & New Biz Development

Wavemaker Slovakia

Next up