Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Lovestream nebol len o headlineroch

Zdieľať

Sprievodné aktivity a sponzorské zóny prilákali viac ako polovicu účastníkov

V rámci GroupM sa už desiaty rok zaoberáme meraním festivalov a iných podujatí. Je to jeden z našich obľúbených prieskumov, a každé nové výsledky sú zdrojom nekonečných debát v kuchynke. Preto sme si nemohli nechať ujsť ani tohoročný Lovestream. Je to ,,naozajstný festival”? Je to iba o headlineroch? Ostávajú ľudia v areáli aj mimo koncertov? Koľko ľudí tam prespí? A aké značky zabodovali v očiach účastníkov festivalu? To všetko sme sa rozhodli zistiť pomocou nášhou prieskumu mVibe.

Lovestream sa konal v druhej polovici augusta v Bratislave, medzi headlinermi boli 50 Cent, Rita Ora, Macklemore a Tiesto.  Po skončení festivalu sme sa opýtali 402 návštevníkov na ich názory na festival. Viac ako polovica našich respondentov boli vo veku do 30 rokov, a rovnako viac ako polovica z nich sú obyvateľmi bratislavského kraja (57%).

69% z nich deklarovalo, že sa im festival veľmi páčil a 68% by určite prišlo znova. Tieto čísla sa pohybujú niekde v priemere našich meraní. Štandardne sa najvyššie z hľadiska páčivosti a plánovanej ďalšej účasti umiestňuje Grape a Pohoda. Tento rok ale medzi našimi meranými podujatiami vyniklo iné podujatie, a to Svetový pohár v Jasnej, kde až 92% účastníkov deklarovalo, že sa im podujatie veľmi páčilo! Takže Lovestream má ešte čo robiť, aby sa na tieto čísla dotiahol.

A čo konkrétne by účastníci navrhovali zmeniť? Štvrtina z nich síce bola spokojná, ale ďalšie tri štvrtiny videli priestor na zlepšenie – a to najmä v oblasti infraštruktúry a dopravy.

Najnavštevovanejšie pódiá boli Main stage (87% návštevníkov) a Electronic stage (68%). Najlepšie hodnotenie získal Main stage a Coke Studio zóna s vlastným pódiom a silent disco, ktorá patrila aj medzi top aktivity partnerov.

Z partnerov festivalu si návštevníci najviac všimli IQOS, Coca-Colu a dm drogériu. Najväčší úspech zožala gigantická festivalová zóna IQOS s vlastným pódiom, kolotoče a adrenalínové atrakcie a spomínaná Coke Studio zóna. Hodnoty znalostných parametrov partnerov a sponzorov festivalu dosahujú úrovne etablovaných podujatí, ako napríklad Pohoda a Grape. To znamená, že Lovestream dokáže značkám partnerov ponúknuť podobnú expozíciu, ako iné festivaly.

Toto zároveň podporujú aj ďalšie výsledky prieskumu – viac ako polovica ľudí (55%) si pozrelo aj sprievodné aktivity a podujatia sponzorov. Naopak, len jedna tretina deklaruje, že prišli iba na vystúpenie headlinerov, a dokonca iba 4% respondentov uviedla, že sa v areáli festivalu okrem koncertov veľmi nezdržovala.

Lovestream teda nie je iba o headlineroch, ale má potenciál oslovovať ľudí a partnerské značky kvalitnou ponukou.

AKO MERIAME?

Meranie mVibe je realizované prostredníctvom SMS dopytovania účastníkov podujatia. Na základe kombinácie geolokačných a časových údajov identifikujeme, kto bol na podujatí a posielame im pozvánky do prieskumu. Napríklad spätnú väzbu na Lovestream 2024 nám týmto spôsobom vyplnilo 402 účastníkov. Takýmto spôsobom štandardne zisťujeme komplexné vnímanie prezentácie značky na podujatí jeho účastníkmi. Zameriavame sa na:

  • Demografiu účastníkov podujatia
  • Značky, ktoré na podujatí účastníci zaregistrovali (spontánne a podporene)
  • Miesta, kde sa so značkou stretli
  • Hodnotenie účasti značky na evente
  • Atribúty značky (Brand fit)

V rozšírenej verzii vieme vyhodnocovat aj brand lift / prínos účasti značky na podujatí pre návštevníkov podujatia, t.j., rozdiely medzi vo vnímaní značky medzi ľuďmi, čo boli na podujatí, a ľuďmi, čo tam neboli. Takto vieme kvantifikovať efekt podujatia na vybrané brand KPIs.


Barbora Gabrižová

Head of Data & Analytics
GroupM

Next up