Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Ako sme sa boli inšpirovať na Biznis konferencii Slovenskej sporiteľne

Zdieľať

Ani tento rok sme nechýbali na najväčšej slovenskej biznis konferencii, ktorú usporiadal náš klient Slovenská sporiteľňa. 4. ročník Biznis konferencie Slovenskej sporiteľne bol zameraný na inovácie v biznise, ktoré sú nesmierne dôležité v čase krízy, ako pre malých či stredných podnikateľov, tak aj pre firmy. V Starej tržnici sme si 20. októbra vypočuli niekoľko skvelých prednášok od inšpiratívnych podnikateľov. Aká bola konferencia z nášho pohľadu?

Podľa Peťa bola konferencia perfektne spracovaná z pohľadu speakrov, moderátorov a priestorov.
Hlavnou témou bola inovácia nie len v biznise a z pohľadu produktov, ale aj v samotnom manažovaní ľudí a leadershipe. ,,Inšpiratívni speakri boli na programe celý deň a okrem veľmi zaujímavého key note speakra Lasse Kjus musím vyzdvihnúť Jana Antoša, CTO Trask. Hovoril o digitalizácií, automatizácií a budúcich príležitostiach. Najviac ma zaujal trend budúcich zákazníkov „machine customer“, keď produkty nakupujú veci a nie ľudia. V praxi to môže byť napríklad autonómny automobil, ktorý sa objedná sám do servisu na výmenu oleja/pneumatík a čistenie.’’

Radka najviac zaujala prednáška od Lasse Kjus, ktorý sa zo športovca vypracoval na úspešného podnikateľa. ,,Svetoznáme meno Vám v biznise otvára dvere, ale samé od seba silnú značku nevybuduje. Ak sa rozhodnete napríklad pre budovanie značky špičkového outdoor oblečenia, potrebujete k nemu pridať víziu, odlišnosť, špičkové technológie sveta a autentický marketing. Od daného momentu tak skladáte lyžiarsku bundu či nohavice z prvkov z Japonska, USA, Švajčiarska, Talianska, či pre značku Kjus domáceho Nórska. Nebojte sa etikety Made in China. Je len málo krajín na svete, ktoré majú tak prepracované postupy spracovania technických odevov a ich finálnej produkcie, ako práve Čína.

Čo značku Kjus urobilo odlišnou boli vždy detaily. Zakladateľ a spolumajiteľ značky – svetoznámy lyžiar a olympijský víťaz z ´94 z Lillehammer, Lasse Kjus, si všetko mnohonásobne testuje a vylepšuje produkt smerom k jeho maximálnej pridanej hodnote a výkonu. A ak sa v takých pretekoch svetového pohára umiestnite 60 krát na pódiu, tak unikátne skúsenosti odovzdať produktu iste viete.

Vo finále si tak aj bunda atakujúca cenu 700€ či 1000€ pozíciu a v konkurenčnom boji silných etablovaných značiek obháji. Dnes, po 30 rokoch od založenia, je Kjus svetoznáma značka.

A Lasse Kjus inšpiratívny podnikateľ, ktorý má v hlave stále mnoho podnikateľských plánov a svetových ambícii.‘‘

Pre Katku to bola jedna z najlepších b2b konferencií u nás, so zaujímavým programom, v ktorom si každý nájde svoje. ,,Skvelo zvolení moderátori, ktorí aj do ťažších tém zaniesli humor. Kvalitní a inšpiratívni speakri. Moje tri postrehy:

  • Väčšinou, keď počujem o spolupráci, je myslená spolupráca influencerov so značkami. Keď použila v rozhovore spoluprácu Michaela Musilová, myslela tým svoju spoluprácu s NASA. Úžasná, inšpiratívna žena…
  • Ako povedal Lasse Kjus, deti sa majú začať učiť lyžovať v roku a pol, v troch je už neskoro. A Kjus sa číta ako anglické shoes
  • Aj rozhovor s holografickou bankárkou môže byť vtipný’’

Večer po konferencii sa v Starej tržnici taktiež uskutočnil druhý ročník odovzdávania cien Felix Business Award, ktorú vzhlasuje Slovenská sporiteľňa a SME Index. Katka dopĺňa: ,,konferencia nasadila latku vysoko, gala večer nezaostával. Po niekoľkomesačnom nominačnom a výberovom procese sme spoznali víťazov v piatich kategóriách. Porote nezávidím. Osobne mi bolo ľúto, že nemohli vyhrať všetci. Úžasné, koľko je na Slovensku férových firiem, o ktorých sa príliš nevraví. Po tomto večere sa vo mne rozdúchal plamienok, že napriek mnohým problémom, má zmysel a význam na Slovensku podnikať. Dá sa to!’’

Na tomto odkaze si môžete pozrieť záznam vybraných prednášok z Biznis konferencie, tu nájdete víťazov 2. ročníka Félix Business Award.


Peter Povýšil

Digital Manager
Wavemaker Slovakia

Katarína Andraščíková

Account Director
Wavemaker Slovakia

Radovan Pišný

Head of Digital & New Biz Development
Wavemaker Slovakia

Next up