Ani tento rok sme nechýbali na najväčšej slovenskej biznis konferencii, ktorú usporiadal náš klient Slovenská sporiteľňa. 4. ročník Biznis konferencie Slovenskej sporiteľne bol zameraný na inovácie v biznise, ktoré sú nesmierne dôležité v čase krízy, ako pre malých či stredných podnikateľov, tak aj pre firmy. V Starej tržnici sme si 20. októbra vypočuli niekoľko skvelých prednášok od inšpiratívnych podnikateľov. Aká bola konferencia z nášho pohľadu?
Podľa Peťa bola konferencia perfektne spracovaná z pohľadu speakrov, moderátorov a priestorov.
Hlavnou témou bola inovácia nie len v biznise a z pohľadu produktov, ale aj v samotnom manažovaní ľudí a leadershipe. ,,Inšpiratívni speakri boli na programe celý deň a okrem veľmi zaujímavého key note speakra Lasse Kjus musím vyzdvihnúť Jana Antoša, CTO Trask. Hovoril o digitalizácií, automatizácií a budúcich príležitostiach. Najviac ma zaujal trend budúcich zákazníkov „machine customer“, keď produkty nakupujú veci a nie ľudia. V praxi to môže byť napríklad autonómny automobil, ktorý sa objedná sám do servisu na výmenu oleja/pneumatík a čistenie.’’
Radka najviac zaujala prednáška od Lasse Kjus, ktorý sa zo športovca vypracoval na úspešného podnikateľa. ,,Svetoznáme meno Vám v biznise otvára dvere, ale samé od seba silnú značku nevybuduje. Ak sa rozhodnete napríklad pre budovanie značky špičkového outdoor oblečenia, potrebujete k nemu pridať víziu, odlišnosť, špičkové technológie sveta a autentický marketing. Od daného momentu tak skladáte lyžiarsku bundu či nohavice z prvkov z Japonska, USA, Švajčiarska, Talianska, či pre značku Kjus domáceho Nórska. Nebojte sa etikety Made in China. Je len málo krajín na svete, ktoré majú tak prepracované postupy spracovania technických odevov a ich finálnej produkcie, ako práve Čína.
Čo značku Kjus urobilo odlišnou boli vždy detaily. Zakladateľ a spolumajiteľ značky – svetoznámy lyžiar a olympijský víťaz z ´94 z Lillehammer, Lasse Kjus, si všetko mnohonásobne testuje a vylepšuje produkt smerom k jeho maximálnej pridanej hodnote a výkonu. A ak sa v takých pretekoch svetového pohára umiestnite 60 krát na pódiu, tak unikátne skúsenosti odovzdať produktu iste viete.
Vo finále si tak aj bunda atakujúca cenu 700€ či 1000€ pozíciu a v konkurenčnom boji silných etablovaných značiek obháji. Dnes, po 30 rokoch od založenia, je Kjus svetoznáma značka.
A Lasse Kjus inšpiratívny podnikateľ, ktorý má v hlave stále mnoho podnikateľských plánov a svetových ambícii.‘‘
Pre Katku to bola jedna z najlepších b2b konferencií u nás, so zaujímavým programom, v ktorom si každý nájde svoje. ,,Skvelo zvolení moderátori, ktorí aj do ťažších tém zaniesli humor. Kvalitní a inšpiratívni speakri. Moje tri postrehy:
Večer po konferencii sa v Starej tržnici taktiež uskutočnil druhý ročník odovzdávania cien Felix Business Award, ktorú vzhlasuje Slovenská sporiteľňa a SME Index. Katka dopĺňa: ,,konferencia nasadila latku vysoko, gala večer nezaostával. Po niekoľkomesačnom nominačnom a výberovom procese sme spoznali víťazov v piatich kategóriách. Porote nezávidím. Osobne mi bolo ľúto, že nemohli vyhrať všetci. Úžasné, koľko je na Slovensku férových firiem, o ktorých sa príliš nevraví. Po tomto večere sa vo mne rozdúchal plamienok, že napriek mnohým problémom, má zmysel a význam na Slovensku podnikať. Dá sa to!’’
Na tomto odkaze si môžete pozrieť záznam vybraných prednášok z Biznis konferencie, tu nájdete víťazov 2. ročníka Félix Business Award.