Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Čo by ste mali vedieť o aktualizácii Discovery Ads kampaní?

Zdieľať

Čo sú kampane Google Ads Demand Gen?

Na rozdiel od reklám vo vyhľadávaní sú kampane Demand Gen navrhnuté tak, aby používateľov oslovili ešte predtým, ako začnú aktívne vyhľadávať značku. Kampane Demand Gen sú navrhnuté tak, aby oslovili nové publikum a vyvolali záujem používateľov. Tieto kampane zobrazujú reklamy v rámci kanálov Google Discovery Feed, Gmail a YouTube – vrátane kanálov YouTube, In-Stream a Shorts v rámci jednej kampane.

Tento nový typ kampane je prirodzeným rozšírením podobného typu kampane s názvom Discovery Ads ktorý Google už používa od roku 2020.

Prečo teda spoločnosť Google nahrádza svoje Discovery Ads novými kampaňami Demand Gen?

Kampane Google Demand Gen ponúkajú niekoľko hlavných vylepšení:

1. Rozšírenie dosahu na YouTube

Reklamy Google Discovery Ads v súčasnosti zasahujú používateľov v kanáli Discovery Feed, službe Gmail a častiach služby YouTube, ako je napríklad domovská stránka a kanál YouTube Feed.

Kampane Demand Gen zahŕňajú naviac oproti Discovery Ads, aj YouTube In-Stream a YouTube Shorts. Táto dodatočná kombinácia výrazne zvýši dosah týchto kampaní v službe YouTube.

2. Viac video formátov

V rámci reklám Google Discovery mohli inzerenti zobrazovať buď obrázky produktov, alebo vlastné obrázkové reklamy v službách Gmail, YouTube a Discovery. Po novom budú môcť inzerenti v rámci svojich kampaní okrem viacerých obrázkov, nadpisov a popisov, zahrnúť až päť videí.

3. Ďalšie možnosti bidovacích stratégií

Kampane Google Discovery boli navrhnuté tak, aby inzerentom pomohli osloviť a konvertovať nových zákazníkov. A preto fungovali najlepšie so sledovaním konverzií a podporovali len možnosti inteligentného biddingu, ako napríklad “Maximalizácia konverzií” alebo “Maximalizácia hodnoty konverzie”, ktoré sú spojené s možnosťou nastaviť buď cieľovú CPA, alebo cieľovú hodnotu ROAS.

Demand Gen oproti tomu ponúka rovnaké možnosti inteligentných ponúk, ale umožňuje inzerentom použiť aj stratégiu “Maximalizácie kliknutí”. Táto stratégia môže byť vhodnejšia pre inzerentov, ktorí sa napríklad zameriavajú na podporu offline predaja alebo jednoducho len podporujú väčšiu návštevnosť svojich webových stránok.

4. Nové možnosti cielenia

Aj napriek tomu, že Google podobné publiká prestal ponúkať, kampane Demand Gen budú mať k podobným publikám prístup. Podobné publiká sú publiká, ktoré majú podobné vlastnosti a správanie ako publiká z jedného z vašich existujúcich segmentov publika vytvorených na základe 1st party dát (napríklad remarketingový zoznam alebo zoznam zákazníkov).

Podobne ako napríklad na Facebooku budete vedieť nastaviť „podobnosť“ publika s vašim pôvodným publikom:

Kedy začne Google aktualizovať kampane Discovery na kampane Demand Gen?

Spoločnosť Google oznámila, že v októbri 2023 budú mať všetci inzerenti prístup k vytváraniu nových kampaní Demand Gen. Okrem toho budú mať inzerenti možnosť upgradovať svoje kampane Discovery na kampane Demand Gen.

Následne v januári 2024 budú všetky zostávajúce kampane Discovery automaticky aktualizované na kampane Demand Gen. Očakáva sa, že všetky kampane Discovery budú automaticky aktualizované na kampane Demand Gen do konca marca 2024.

Zdroj: Google


Zdenko Mojto

Performance & Programmatic Lead
Wavemaker Slovakia

Next up