Záujem o gaming či e-sport neustále rastie. Najatraktívnejší sa stal pre mladšiu cieľovú skupinu nazývanú v dnešnej dobe ako Gen Z. Ide prevažne o mladých ľudí vo veku 11 až 26 rokov. Typický hráč z Gen Z trávi väčšinu svojho voľného času hraním hier než akoukoľvek inou formou zábavy. Na základe nášho prieskumu vieme, že 29% ľudí vo veku 15-25 niekedy pozeralo livestream hier na Twitchi alebo inej platforme. Až 46% GenZ ľudí denne hráva hry.
Máme niekoľko možností, ako sa reklamou dostať práve tam, kde sa segment Gen Z vyskytuje denne. Práve táto skupina sa na dennej báze vyskytuje na sociálnych médiách, denne hráva hry či už na mobiloch alebo desktope.
Otestovali sme niekoľko možností a chceme vám dať zopár tipov, ako zasiahnuť cieľovú skupinu pri aktivitách, ktoré sú im blízke.
Programatický nákup nám umožňuje zobraziť sa na reklamných plochách priamo v hrách. Venujú sa tomu dodávatelia ako Anzu či Bidstack. V portfóliu majú široké spektrum hier od akčných, arkádových, športových či logických. Výhodou týchto formátov je natívna injektáž priamo v hre a vysoká viditeľnosť. Za nevýhodu môžeme považovať nemožnosť engagementu a prekliku na web.
Programmatic in-app umožňuje zobraziť reklamu priamo v herných aplikáciách. Známym formátom sú odmeňovacie videá, za ktoré užívateľ dostane odmenu v hre. Ad colony sa tomuto typu reklamy venuje už nejaký čas. Pomocou videa a na mieru vyrobenej interaktívnej end karty dokážu odkomunikovať message a tiež vybudovať dodatočný užívateľský engagement.
Ideálnym spôsobom ako sa dostať priamo do streamu aj zahraničného streamera je prostredníctvom inStreamly. Ide o interaktívny display/video formát, pričom je zabezpečená vysoká viditeľnosť reklamy. Veľkou výhodou je jeho rezistentnosť voči Ad blockerom. Reklama sa dokáže zobraziť v populárnych hrách ako Counter Strike, World of Warship, ale aj v diskusných streamoch.
V mediamixe online plánu pri zásahu Gen Z by určite nemali chýbať sociálne siete. Mimo bežných sietí príde určite vhodný Reddit. Sieť je veľmi obľúbená pre gaming komunitu. Výhodou oproti predošlým spomenutým je možnosť cielenia na záujmy a menšie náklady za zobrazenie reklamy. Na druhej strane za nevýhodu sa dajú považovať horšie výsledky z pohľadu viditeľnosti reklamy.
Hry a svet gamingu vytvoril nový priestor pre zásah nielen Gen Z, ale aj iných vekových kategórií. Tie začínajú využívať hry aj na iné účely. Napríklad zlepšenie kondície v prípade staršej vekovej skupiny, ako nové sociálne médium na komunikáciu, prípadne vytvárajú priestor pre menšiny ako LGBTQ. Veľkým plusom je dispozícia širokého spektra formátov, ktorá vytvára možnosť kreatívne sa vyhrať a získať inkrementálny zásah aj mimo štandardných reklamných formátov.
Zdroje: Webtrack 7/2022, A15-25, Activation Survery 2022, GenZ 18-24 / Choreograph
Digital Manager
Wavemaker Slovakia