Influencer marketing sa ako komunikačný kanál objavuje v našich media plánoch každý rok častejšie. Pri realizácii plánov a kampaní nám efektívne pomáhaju rôzne nástroje. Klientom dokážeme pripraviť konkurenčnú analýzu ich trhového segmentu, nastaviť benchmark a navrhnúť potrebný budget, aby boli vizibilní. Pre maximalizáciu zásahu influencer kampaní dokážeme zohľadniť napríklad prekryv jednotlivých ambasádorov. Pri výbere konkrétneho ambasádora analyzujeme nielen jeho “hard” metriky (engagement, zmeny v počte followerov alebo celkový počet fans), ale ideme aj do väčších detailov.
Tento dodatočný pohľad na influencera nám prináša unikátny nástroj Influencer Power Index (IPI), ktorý pripravujeme v spolupráci s GroupM. Influence Power Index je najväčší prieskum influencerov na Slovensku. Prieskum realizujeme od roku 2018. Za ten čas sme získali dáta o 220 slovenských influenceroch a celebritách od viac ako 12 000 respondentov.
Vďaka týmto dátam dokážeme klientom odpovedať na:
- Ktorý influencer sa najlepšie hodí hodnotám mojej značky?
- Koľko ľudí pozná influencera v mojej cieľovej skupine?
- Kto sa mojej cieľovej skupine z influencerov páči najviac?
- Je tento influencer braný ako autorita?
- Ktorý z mojich produktov by mal influencer propagovať?
Tento rok už využívame dáta zo 4. vlny, ktorá sa realizovala v decembri 2021. V tejto vlne máme aj nové charakteristiky, na základe ktorých respondenti vyhodnocovali influencerov. V malej ukážke v obrázku sa pozeráme na influencerov a celebrity, ktoré si Slováci spájajú najviac s ochranou ľudských práv.
Vladimír Paštinský
Head of Content & Technology
Wavemaker Slovakia