Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Naše postrehy a poučenia z Marketing Rulezz 2022

Zdieľať

Na Marketing Rulezz 2022 sme nechýbali ani my a nižšie vám prinášame niekoľko postehov a poučení z najväčšej konferencie na Slovensku.

marketing rulezz wavemaker slovakia

Michal si všimol, že na konferencii viackrát zaznela otázka, či je vôbec marketing a reklama ešte atraktívnou prácou pre ambicióznych a šikovných ľudí alebo je už len slabým odvarom jej zlatých čias. Zlatú éru reklamy, ktorá si ako poháňač ekonomického rastu užívala miesto na výslní, nahrádza občasný skepticizmus poháňaný potrebou spomaliť klimatickú krízu a negatívne spoločenské vplyvy. Môžeme ešte vôbec byť hrdí na to, že sme súčasťou reklamy? Tieto a podobné úvahy zazneli napríklad z úst Mareka Hlavicu (AKA), Vojta Kósu (Hype) ale aj ďalších speakrov.

Vo všeobecnosti si môžeme odpovedať, že reklama je stále sexy, avšak len za predpokladu, že nestratíme schopnosť prispôsobiť sa. U Miša pritom rezonovali 3 oblasti, v ktorých sa potrebujeme prispôsobiť: za prvé, schopnosť prispôsobiť sa aktuálnej spoločenskej situácii a potrebám aj s ohľadom na ochranu životného prostredia. Za druhé, schopnosť osvojovať si v práci nové technológie ako napríklad AI a využívať ich ako pomocníkov. A do tretice je to akceptácia a aktívne využívanie nových spotrebiteľských trendov, pričom je potrebné pochopiť zásadné zmeny v správaní a mediálnej konzumácii mladých ľudí.

Zdroj: Vladimír Škuta

A keď už sme pri správaní mladých ľudí, našej Katke Juraj Kováč z This is Locco veľmi priamo vysvetlil (aj keď nie priamo jej), že je stará 😊. Priblížil aktuálne často skloňovanú GenZ, s ich trendami, návykmi, postojmi k médiám, marketingu a svetu ako takému. Katka má pritom len jeden účet na Instagrame (aj na Facebooku, ale ten už je úplne out) a nemá TikTok. Používa smajíky, na vyhľadávanie používa Google a nechce byť influencerom. GenZ robí všetko inak ako ona.

„87% z GenZ hrá hry každý týždeň. Tak som sa potešila, že toto spĺňam. Realita – nevyužívam hry ako nástroj na „stretávanie sa“ s ľuďmi, takže nič 😊. Podelil sa s kejskami pekne prepojených produktov s gamingom. Dávam do pozornosti úžasnú kampaň Stevenage challenge. Ak si ju vyhľadáš cez Google a nie cez sociálne siete, si tiež starý/á 😊“, dodáva Katka.

Zdroj: Vladimír Škuta

Dušana veľmi potešilo to, čo zaznelo v príspevkoch od Štefana Sarvaša aj Richarda Marečka, keď obaja reagovali na neustálu dilemu marketérov, koľko rozpočtu alokovať do budovania brandu a koľko do performance. Predstavme si Váš biznis ako jabloň alebo iný ovocný strom, investície do starostlivosti, zalievania a ochranu proti škodcom vnímajme ako investíciu do brandu. Darmo potom naženiete do sadu silný team oberačov, čo je v našom ponímaní rozpočet do performance marketingu –  bez starostlivosti o stromy počas celého roka je úroda slabšia, bez silnej a dlohodobo budovanej značky sú objemy performance aktivít už na začiatku lievika nižšie, čo sa potom zákonite prejaví aj na nižšej konverzii na jeho konci. To má potom vplyv aj na stav marketingovej komunikácie v recesii, ktorú zažívame teraz. Ako spomínal Richard, ak je to možné, vyslovene odporúča reklamu nevypínať. V recesii sa síce nákup neesenciálneho tovaru odkladá, to je ale najlepší čas ešte viac zintenzívniť komunikáciu značky, keďže  kampane na podporu predaja zvyknú byť bez toho menej efektívne.

A napokon, Katke potvrdil Gabo Tóth to, čo vždy vedela: že Legolas je super! Legolas je Elf. A Elfovia znova prišli na pomoc. Bojovať proti Trollom. V rámci sebadeštrukčného zatemnenia mysle si naša kolegyňa občas číta diskusie na sociálnych sieťach (tých, kde má len jeden účet). V poslednej dobe je to extrém. Všade samí Trollovia, s pusou plnou dezinformácií, nadávok a nenávisti. Elfovia vyrazili do protiútoku.. „Čistia“ prostredie od evidentne falošných profilov či hrubých vulgarizmov. Ctia však slobodu prejavu, za vlastný názor nikto perzekvovaný nie je. „Krásny projekt! Verím, že sa mu bude dariť a rozšíri sa do viacerých médií a aj za hranice Slovenska. Len tak ďalej.“, hovorí Katka. A Dušan dodáva, že veľká vďaka za túto aktivitu patrí Katedre Komunikácie. Zároveň ale podotýka, že sa jedná o aktivitu, ktorá supluje to, čo má od začiatku robiť a nerobí META. Toto treba jasne pomenovať. „Je to, ako keď si zabookujete pobyt v hoteli, platíte hotelu za všetky služby, a ešte si vy za svoje peniaze musíte najať upratovaciu firmu, ktorá čistí chodbu pred Vašou izbou, keďže hotel nerobí nič s gaunermi, ktorí chodbu menia na prasací chliev.“


Michal Vasilenko

Account Director
Wavemaker Slovakia

Katarína Andraščíková

Account Director
Wavemaker Slovakia

Dušan Horváth

Managing Director
Wavemaker Slovakia

Next up