Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Rebríček mediálnych agentúr za rok 2023 na Slovensku – COMvergence

Zdieľať

[Bratislava, 16.07.2024]

Spoločnosť COMvergence zverejnila rebríček mediálnych agentúr za rok 2023 na Slovensku.

EssenceMediacom spolu s Wavemaker zdieľajú pozíciu druhej najväčšej mediálnej agentúry, pričom GroupM je absolútnym leadrom z hľadiska umiestneného objemu investícií do médií na slovenskom trhu za rok 2023.

Agentúry EssenceMediacom a Wavemaker majú podľa COMvergence každá ročný obrat na úrovni 72 miliónov EUR, pričom EssenceMediacom medziročne rástol o viac ako 15%.

Z pohľadu skupín mediálnych agentúr je na prvom mieste za rok 2023 GroupM, agentúry zo skupiny GroupM realizovali obrat 186 miliónov EUR celkovo, čo predstavuje medziročný rast 3,1%.

Do skupiny GroupM patrí ešte agentúra Mindshare, ktorá medziročne rástla o viac ako 6% a s obratom 41 miliónov EUR sa umiestnila na 8. mieste v rebríčku COMvergence.

Rebríček agentúr na prvých TOP 3 miestach vyzerá nasledovne:

Poradie Agentúra Skupina Agentúr Obrat 2023 (mil. EUR)
1 Unimedia 169
2 EssenceMediacom GroupM 72
2 Wavemaker GroupM 72
3 OMD OMG 67

Zdroj: COMvergence Media Agency Billings Rankings & Market shares FINAL 2023, July 2024

Rebríček skupín agentúr na prvých TOP 3 miestach vyzerá nasledovne:

Poradie Skupina Agentúr Obrat 2023 (mil. EUR)
1 GroupM 186
2 Publicis Media 86
3 OMG 79

Zdroj: COMvergence Media Agency Billings Rankings & Market shares FINAL 2023, July 2024

GroupM je najväčšou globálnou mediálnou skupinou, ktorá prostredníctvom agentúr EssenceMediacom, Mindshare, mSix a Wavemaker podľa COMvergence investovala za rok 2023 do médií viac ako 62 miliárd dolárov celosveto, oproti druhej medialnej skupine ma vyrazny odstup viac ako 14 miliárd dolárov. Súčasťou portfólia GroupM sú divízie špecializujúce sa na dáta a technológie (Choreograph), investície a výkonnostné riešenia pre rôzne kanály (GroupM Nexus). Cieľom spoločnosti je formovať ďalšiu éru médií,  ktorej cieľom je robiť lepšiu reklamu pre ľudí. Spoločnosť inovuje, diferencuje sa a prináša trvalú hodnotu pre svojich klientov. Viac informácií o spoločnosti GroupM je k dispozícii na stránke www.groupm.com.

Olivier Gauthier založil spoločnosť COMvergence v roku 2016 s cieľom poskytovať vysokokvalitné referenčné údaje, poradenstvo a podporu profesionálom v oblasti marketingu. COMvergence je dôležitým zdrojom informácií o vývoji a diverzifikácii odvetvia marketingovej komunikácie (MarCom) a je považovaná za autoritatívny zdroj pre získavanie, spracovanie, transparentnosť a analýzu údajov agentúr. Ich aktualizované databázy a štvrťročné správy poskytujú klientom informácie o vzťahoch medzi agentúrami a inzerentmi, nových obchodných aktivitách, klientoch mediálnych agentúr a ich podieloch na trhu. Zároveň zverejňujú rebríček 200 najväčších medzinárodných inzerentov a agentúr na rôznych trhoch, vrátane Slovenska. Viac informácií o spoločnosti COMvergence je k dispozícii na profile www.linkedin.com/company/comvergence-worldwide/

Next up