Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

mVibe – Hodnotenie prezentácie značiek na Svetovom pohári Jasná 2024

Zdieľať

Blíži sa hlavná sezóna behov, festivalov a iných veľkých outdoorových podujatí a s ňou aj rozhodovanie zadávateľov a značiek, s ktorými z týchto eventov sa spojiť a aké aktivity tam rozbehnúť, aby dosiahli čo najväčší efekt.

U nás v agentúre máme odpoveď na tieto otázky v podobe nášho rokmi prevereného výskumného nástroja mVibe. Čo presne vám vie mVibe priniesť vám najlepšie priblížime na konkrétnom príklade jedného z posledných meraní.

V januári sa na Slovensku v Jasnej konalo jedno kolo Svetového pohára v alpskom lyžovaní. Podujatia sa zúčastnilo v rámci partnerských spoluprác niekoľko značiek z portfólia klientov GroupM aj Wavemakera.

Meranie mVibe je realizované prostredníctvom SMS dopytovania účastníkov podujatia. Na základe kombinácie geolokačných a časových údajov identifikujeme, kto bol na podujatí a posielame im pozvánky do prieskumu. Spätnú väzbu na Svetový pohár v Jasnej nám týmto spôsobom vyplnilo 399 účastníkov.
Takýmto spôsobom štandardne zisťujeme komplexné vnímanie prezentácie značky na evente jeho účastníkmi. Zameriavame sa na:

  • Demografiu účastníkov eventu
  • Značky, ktoré na evente účastníci zaregistrovali (spontánne a podporene)
  • Miesta, kde sa so značkou stretli
  • Hodnotenie účasti značky na evente
  • Atribúty značky (Brand fit)

V rozšírenej verzii vieme vyhodnocovat aj brand lift / prínos účasti značky na podujatí pre návštevníkov podujatia, t.j., rozdiely vo vnímaní značky medzi ľuďmi, čo boli na podujatí, a ľuďmi, čo tam neboli. Takto vieme kvantifikovať efekt podujatia na vybrané brand KPIs.

A čo nám návštevníci zo Svetového pohára povedali?

  • Napriek tomu, že hneď v sobotu doobeda sa udial pád Petry Vlhovej, nenastal masový odliv účastníkov. Až 79% ľudí ostalo na podujatí až do nedele poobede.
  • Svetový pohár mal mimoriadne vysokú páčivosť – až 92% návštevníkov hodnotilo podujatie ako „veľmi sa mi páčilo“, čo je väčšie číslo, ako vídame na letných festivaloch.
  • Až polovica účastníkov bola absolútne spokojná s podujatím, nemali k nemu žiadne pripomienky ani návrhy na zlepšenie.
  • Ohľadom sponzorov, odčítanie prítomnosti značky na evente podporil fyzicky kontakt so samotným produktom, ako pri samplingu Horaliek alebo pri vystavených autách Audi. Vlastný stánok značky je pekná aktivita, ktorá tiež buduje základ pre zapamätanie brandu. Napr. ľudia, ktorí odčítali Decathlon ako partnera podujatia, si z aktivít pamätali hlavne ich stánok. Pokiaľ ide o konkrétne aktivity, najviac spomínané boli vystavené autá od Audi.

Ak by ste mali aj vy záujem o meranie miery vplyvu prezentácie vašej značky na vybranom podujatí, kontaktujte nás: branislav.marko@wmglobal.com


Branislav Marko

Head of Strategy and Insight
Wavemaker Slovakia

Next up