Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Na hudobnej vlne v metaverze

Zdieľať

U nás vo Wavemakeri radi skúšame nové veci a ešte radšej sme súčasťou výnimočných projektov, ktoré za pomoci technológií prinášajú zábavu z budúcnosti. Apríl sa niesol v znamení virtuálnej reality a dobrej hudby. Najskôr nás čakala poriadna virtuálna techno párty v mestečku Beatland od Telekomu a o týždeň neskôr už naši avatari tancovali na festivale Space base od Slovenskej sporiteľne.

Zaujímavosťou je, že obaja naši klienti držia v niečom prvenstvo – viac sa už dozviete nižšie.

Beat či nebeat?

O online hre Roblox ste pravdepodobne počuli už viacerí od detí, prípadne v gamerskej komunite. Denne sa v tomto metaverze stretne približne 50 miliónov používateľov. Nie je tajomstvom, že na Robloxe funguje viacero svetových veľkých značiek ako Vans, Ralph Lauren, Nike či Chipotle. Povedali by ste však, že tam zažijete techno párty pod záštitou magentového operátora?

Náš klient Telekom má ako prvý operator vlastný svet na Robloxe, ktorý nesie názov Beatland.

Zdroj: Telekom SK

A menu zostal skutočne verný – návštevníkov čakali neuveriteľné sety nemeckého DJ-a Borisa Brejchu, ktorého beaty roztancovali nejedného avatara. Tancovať a hrať ste mohli odkiaľkolvek – na Beatland sa bolo možné dostať cez počítač, smartfón, tablet či Xbox. Okrem hudby si mohli návštevníci vyskúšať rôzne povolania (no povedzte, neskúsili by ste si byť na deň vyhadzovačom v klube?), zájsť do kina alebo do obchodu a minúť svoje poctivo zarobené Beatcoiny na nejaký pekný ,,verch’’ (virtuálny merch).

Síce už bez Borisa Brejchu, no Beatland si môžete stále vyskúšať na vlastnej avatarovej koži TU.

Okolo Beatlandu sa nám podarilo vybudovať multichannel kampaň, ktorej úlohou bolo dostať virtuálny svet Telekomu do pozornosti niekoľkých cieľových skupín – či už sú to hráči Robloxu, alebo technologickí nadšenci, ktorí si radi vyskúšajú niečo nové. Základom boli klasické video a displayové kanály, ktoré sme cielením prispôsobili jednotlivým segmentom publika.

Okrem nich sme však využili aj natívne články, ktoré mali rôzne úlohy – v massmarket rovine skôr predstaviť Beatland a Roblox ako zaujímavú platformu v rámci dnes už často omieľaného metaverzu. Na weboch pre mladšiu cieľovku sme sa snažili poukázať na exkluzívny zážitok s Borisom Brejchom. Okrem natívnej a PR časti sme v kampani zahrnuli aj Snapchat, ktorý bol presný fit na mladú cieľovú skupinu, alebo Xaxis Audio.

Spolupracujúca agentúra: MUW Saatchi & Saatchi.

Zdroj: Telekom SK

V Beatlande nesmeli chýbať ani influenceri. Keďže Roblox je voľne dostupný a vhodný pre všetky vekové kategórie, chceli sme rozšíriť povedomie o ňom aj medzi rodičmi, a preto sme do kampane zapojili rapera Majselfa, speváčku Tinu a herca Vlada Kobielskeho. Tí o Robloxe predtým počuli najmä od svojich detí, no tentokrát sa mohli priamo zapojiť aj oni a vychutnať si Beatland so všetkým, čo mestečko ponúka, rovnako ako aj skvelý hudobný program. Pre zasiahnutie mladšej cieľovky sme do kampane zapojili taktiež populárnych influencerov Asimistera a Goga, ktorým Roblox nebol cudzí, a TikTokera Michala Totku, ktory si túto hru vyskúšal prvýkrát.

My sme na Beatlande samozrejme boli tiež a spravili sme si tam rovno menší virtuálny teambuilding. 😉


Prvý slovenský VR festival? #NESKÚSIŠNEVIEŠ

V tomto duchu sa niesla kampaň nášho klienta Slovenská sporiteľňa, ktorý sa koncom apríla postaral o poriadny virtuálny zážitok. VR festival Space base je prvý svojho druhu na Slovensku a hoci sa vám pri zmienke o virtuálnej realite ako prvý možno vybaví VR headset, tu bola realita trochu iná.

Na pripojenie na VR festival totižto stačil aj PC/Mac a so svojim avatarom ste mohli začať skúmať neprebádané zákutia VR festivalu Space base.

Zdroj: SLSP

Pre návštevníkov boli pripravené rôzne zaujímavé aktivity, ako napríklad meditačná miestnosť, let raketou na mesiac alebo teleportovanie pod hlavný stage, kde ste mohli tancovať v blízkosti vášho obľúbeného interpreta. Na vyhradených plochách bolo možné pár klikmi zasadiť aj stromčeky vo VR, no tu to nezostalo len pri metaverze. Za každý vysadený strom vo virtuálnom priestore zasadí banka stromček v offline svete. Neprehliadnuteľná bola tiež vzducholoď Slovenskej sporiteľne, ktorou ste sa mohli preletieť ponad festival – toto by sa nám pravdepodobne v offline svete nepodarilo.

A práve aj v tom je projekt Space base výnimočný. Slovenská sporiteľňa priniesla jedinečný zážitok, ktorý bolo možné zdieľať aj so svojimi priateľmi – na festivale bolo možné sa stretnúť s ostatnými návštevníkmi a porozprávať sa s nimi, na pamiatku ste si mohli vytvoriť aj selfie.

V priestoroch festivalu ste mohli stretnúť aj virtuálnu bankárku Vesnu, ktorá vám rada poradila, ak ste sa náhodou stratili.

Od 18:00 do 23:00 sa virtuálnym festivalom Space base niesli tóny elektro hudby v podaní nadupaného line-upu. Návštevníci si mohli vychutnať koncerty interpretov ako Miss Monique, DJ Yanko Kral, Subtension, Changing Faces, B-Complex, Bulp, Fallgrapp, Jimmy Pé, či Macaque.

Aby sme rozšírili povedomie o Space base VR festivale, podporili sme ho kampaňou na sociálnych sieťach Facebook, Instagram a Snapchat, odkiaľ sme ľudí viedli k registrácii, čo bol podstatný krok k vstupu na festival. V rámci native podpory sme zahrnuli aj online médiá Refresher a Startitup, ktoré odprezentovali festival a headlinerov vo forme Instagram stories. V tejto kampani sme taktiež využili SMS marketing cielený na mladých a rovnako aj audio reklamu cez Xaxis audio, ktorú mohlo byť počuť na rádiu Express, Radia.sk či Spotify a v rámci podcastov.

Spolupracujúca agentúra: ZARAGUZA.

Zdroj: SLSP

No a čo by to bol festival bez mladých ľudí, ktorí sú známi práve svojim pôsobením v online svete? Do kampane sme zapojili influencerov Duklock, Jancucik, Zuzku Kravárikovú, Karinu Qayumovú a Martina Klinčúcha. Týždeň pred festivalom nám influenceri spravili teasing a vyzvali ľudí k registrácii na festival – počet miest bol totižto obmedzený na 2 000. Cez víkend 29.4. – 30.4. táto pätica nakoniec real-timovo sprostredkovala zážitok zo Space base svojim fanúšikom prostredníctvom stories na svojich profiloch. U Duklocka sme mohli vidieť, ako si festival užíva nielen vo virtuálnom priestore ale aj offline. Na festival prišiel s VR headsetom a v sobotu jeho avatar predviedol aj rôzne tanečné kreácie, ktoré ukázal svojim fanúšikom. Jancucik sa preletela vo vzducholodi a na festivale sa tiež stretla so svojimi priateľmi v avatarovej podobe. Zuzka si na festivale vyskúšala čo sa len dalo, vstúpila do rakety, ktorá ju teleportovala na mesiac, zašla si na meditáciu, zasadila strom a narazila aj na Martina Klinčúcha v avatarovej podobe a samozrejme nezabudli ani na spoločnú selfie. Karina svojich fanúšikov previedla priestorom festivalu a vysvetlila im aj základné funkcie.

Influenceri nám ukázali, že Space base je dostupný pre všetkych, viac či menej technicky zdatných, každý si prišiel na svoje a zabavil sa. Inak tomu nebolo ani u nás!

Ak ste festival náhodou nestihli, alebo by ste si túto jazdu radi zopakovali, v novembri nás táto skvelá akcia čaká opäť! Počet miest je opäť obmedzený, registrovať sa môžete už teraz TU.


Petra Molnárová

Content Specialist
Wavemaker Slovakia

Peter Funka

Social Media & Content Manager
Wavemaker Slovakia

Next up