Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Fresh dáta: Na čom najčastejšie streamujú Slováci?

Zdieľať

Koľko streamovacích platforiem používa priemerný úživateľ? Aká je penetrácia streamovacích platforiem na Slovensku? V Česku? A ako je to globálne? Na tieto otázky dokážeme odpovedať vďaka nášmu prieskumu Audience Origin, ktorý naša sesterská spoločnosť Choreograph realizuje vo vyše 70tich krajinách. Pozreli sme sa bližšie na dáta z Audience Origin 2.x (August 2022 – Júl 2023), a výsledky vám prinášame v grafoch nižšie.

Smartfón je životnou energiou online videa, a to najmä pre mladšie cieľové publiká. Preto aj do budúcna vidíme túto technológiu ako rozhodujúcu pre zapojenie mladšieho publika. Tento výrok platí globálne, aj keď v Latinskej Amerike zohráva kľúčovú úlohu aj CTV (televízia s pripojením na internet).

Globálni spotrebitelia v priemere používajú 3,2 platformy na streamovanie videa. Toto číslo je ale rozdielne medzi generáciami – od Baby Boomerov, ktorí používajú len 2,6 platformy, až po Gen Z a Mileniálov, ktorí pozerajú videá až na priemerne 3,5-tich. Zdá sa, že toto číslo sa potenciálne ustálilo medzi mladšími generáciami a teda na globálnej úrovni už nepredpokladáme jeho ďalší rast.

Ako je to na Slovensku a v Čechách?

Situácia je odlišná na lokálnych trhoch. Video-streamovacie platformy majú vyššiu penetráciu na Slovensku ako v Čechách. Priemerný slovenský streamer pozerá v priemere na 2,3 platformách, český na 1,93.

Čo sa týka preferencie konkrétnych platforiem, rebríčku v oboch krajinách aj globálne kraľuje Netflix, na druhej priečke je YouTube Premium. Na Slovensku viac ľudí používa aj streamovacie služby lokálnych poskytovateľov. Veľkí hráči, ako sú Disney+ alebo Amazon Prime nie sú na slovenskom a českom trhu výrazní, predbehlo ich HBO a dokonca aj lokálny hráč Voyo. V prípade Disney+ však vidíme, že penetráciu týchto hráčov pomaly dobieha.

Implikácia pre marketérov

Prijatie a využitie technológie smartfónov, ako aj poskytovanie relevantných okamžitých skúseností bude aj v budúcnosti rozhodujúce pre zapojenie mladšieho publika.

Online video marketing je čoraz dôležitejší v rámci každej komunikačnej stratégie. Vytvorenie pútavého videoobsahu je kľúčom k zvýrazneniu sa a zaujatiu publika.


Barbora Gabrižová

Head of Data & Analytics
GroupM

Denisa Turányiová

Social Media & Native Project Manager
Wavemaker Slovakia

Next up