Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Aj vy pri slove menštruácia stišujete hlas?

Zdieľať

Až 56% žien na Slovensku považuje tému menštruácie za ťažkú sociálnu tému. Aj vy pri slove menštruácia stišujete hlas?

dm drogerie markt odštartovalo novú kampaň symbolicky na medzinárodný deň menštruačnej hygieny. Jej cieľom je odtabuizovanie tém ženského zdravia a zvýšenie povedomie o pálčivých ženských témach. Avšak data first. Keďže o tejto téme doposiaľ neboli zbierané žiadne dáta, dm zrealizovalo iniciatívne prvý takýto prieskum svojho druhu a jeho samotné výsledky dopomáhali formovať kampaň.

Zapojenie odborníčok na zdravie – sexuologičku, gynekologičku, odborníčku na výživu a mentálnou koučku, dopomáha zabezpečiť rozprávanie o téme priamo a bez okolkov a tým pádom zdôrazňovať fakty.

Súčasťou všetkých materiálov je aj umelecké dielo vytvorené Sashou Chaginou, ktoré citlivo znázorňuje všetky štyri fázy menštruačného cyklu. Nebudete sa pri pohľade naň červenať. Veď prečo by aj! Je to absolútne prirodzená súčasť života žien a ovplyvňuje aj mužov.

dm usporiadala výnimočný event, kde bol prítomný aj náš kolega, digitálny špecialista Jakub, ktorý to vnímal nasledovne:

Myslím, že event bol obohacujúci vo viacerých smeroch. Čím viac muži rozumejú téme ženského zdravia či cyklu, tým viac môžu lepšie podporiť ale hlavne pochopiť ženy v ich životoch. Vedie to celkovo k silnejším a zdravším vzťahom. Otvorená komunikácia o veciach, ktoré sú prirodzené a súčasťou každodenného života, no aj napriek tomu sú tabuizované, je nesmierne dôležitá. Nielen že sú muži viac empatickí a dokážu aspoň o niečo lepšie porozumieť nepríjemnostiam spojených s menštruáciou, no zapojenie mužov do diskusie taktiež pomáha pri boji za práva žien. Predsa len, ako prispejeme inak k vytváraniu inkluzívneho prostredia, keď ani nemáme šajnu, čím si ženy prechádzajú? Event za mňa určite podčiarkol to, aké dôležité je odstraňovať stigmy a tabu okolo témy ženského zdravia.

Account Manager-ku Patríciu najviac oslovili samotné diskusie:

Na evente zazneli edukačné a inšpiratívne rozhovory – vystúpili odborníčky z rôznych oblastí, aj ambasádorky v témach sebalásky, poruchy príjmu potravy alebo menopauzy. Vďaka tomu sme mali možnosť nahliadnuť opäť bližšie do seba a pochopiť o niečo viac naše ženské zdravie alebo ženský cyklus. Osobne ma pri prezentovaní výsledkov prekvapilo, akým veľkým tabu je stale táto téma hlavne u mladých dievčat.

Čo je dôležité zdôrazniť, dm v júni prispeje 20 centov z predaja každej hygienickej potreby značky Jessa organizácii inTYMYta, ktorá pomáha ženám pri boji s menštruačnou chudobou.

Sme vďační, že ako agentúra môžeme spolupracovať na tejto krásnej myšlienke, aby menštruácia už viac nebola tabu. Sme hrdí na nášho klienta dm, ktorý sa o tom nebojí nahlas hovoriť a pomáha tým k zlepšeniu celej spoločnosti.


Laura Hrubíková

Account Director
Wavemaker Slovakia

Jakub Čederle

Digital Specialist
Wavemaker Slovakia

Patrícia Siváková

Account Manager
Wavemaker Slovakia

Next up