Slovak Telekom verí, že prístup k vzdelaniu je základným ľudským právom, ktoré by mal mať každý. Toto Telekom minulý rok manifestoval pomocou platformy #whatwevalue.
Vojna na Ukrajine minulý rok spôsobila to, že z krajiny utiekli milióny ľudí, vrátane tých najzraniteľnejších – detí. Tieto deti sa môžu vo svojej novej dočasnej domovskej krajine cítiť izolovane, pretože nemusia rozumieť všetkému, o čom ich rovesníci v slovenských školách hovoria. Spolu s MUW Saatchi & Saatchi a Telekomom sme preto chceli vymyslieť niečo, čo by slovenské a ukrajinské deti zábavnou formou spojilo, spríjemnilo im pobyt v našej krajine a pomohlo im porozumieť viac ľuďom a jazyku.
Chceli sme dať týmto deťom šancu, aby sa viac zapojili do rozhovorov so svojimi rovesníkmi tým, že ich spojíme s niečím, o čom by sa možno radi porozprávali – s ich obľúbenými YouTubermi. Cieľom bolo osloviť deti vo veku 8-16 rokov, preto sme sa rozhodli osloviť populárnych slovenských youtuberov, ktorí sú pre túto vekovú kategóriu ako stvorení. Pomocou Youtuberov sme chceli nielen sprístupniť obsah, o ktorom sa slovenské deti rozprávajú, deťom z Ukrajiny, ale aj spríjemniť učenie slovenského jazyka prostredníctvom zábavného a prirodzeného obsahu.
Vybrali sme štyroch populárnych slovenských YouTuberov, ktorí sa stali tvárami kampane – Jancucik, Dejepis Inak, Asimister a Carolina Fry. Každý z tvorcov si vybral niektoré zo svojich najobľúbenejších videí a tie boli následne preložené a otitulkované do ukrajinčiny, v čom spočívala prvá fáza kampane. K týmto videám sa fanúšikovia ľahko dostali na YouTube, kde si mohli fanúšikovia navoliť po novom ukrajinské titulky, čím boli videá prístupné aj pre tých, ktorí po slovensky úplne nerozumejú. Druhú fázu kampane sme venovali úplne novému obsahu. To, čo spočiatku vyzeralo ako bežné video, v skutočnosti zahŕňalo informácie o situácii ukrajinských detí na slovenských školách, ako aj o platforme #whatwevalue. V konečnom dôsledku to bola výzva k solidarite a súcitu. V nových videách si tvorcovia vybrali zopár ťažko preložiteľných slovenských fráz a počas videa ich význam vysvetlili, čím umožnili aj ukrajinským deťom pochopenie hovoreného slova. Tieto videá boli rovnako sprevádzané ukrajinskými titulkami.
Ako to dopadlo? Spolu kampaň vygenerovala viac ako 423 000 impresií, 200 000 videní a viac ako 13 000 reakcií na YouTube a Instagrame. Počas kampane sme v komentároch zaznamenali množstvo pozitívnych reakcií od slovenských aj ukrajinských detí. Tešíme sa, že aj touto cestou sme vedeli kampaňou pomôcť ukrajinským deťom sa cítiť o niečo bližšie k svojim rovesníkom.
Content Specialist
Wavemaker Slovakia