Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Dediči majlandu: Gen X sú na sociálnych sieťach opomínaní

Zdieľať

  • Americká Gen X sa môže stať najbohatšou generáciou všetkých čias za predpokladu, že zdedia od Baby Boomerov viac ako 70 biliónov dolárov.
  • 92 % Gen X používa sociálne siete každý deň, pričom polovica z nich chodí na TikTok.
  • Gen X predstavuje takmer tretinu (28 %) používateľov TikToku, ale len 5 % z výdavkov značiek na kampane s influencermi je zameraných na Gen X.
  • Len 13 % Gen X cíti zastúpenie svojej generácie v reklamách na sociálnych sieťach, ale keď už sa tam uvidia, zdvojnásobia svoje preferencie.

Wavemaker predstavil unikátny výskum týkajúci sa marketingových chýb a zaujatosti voči ľuďom starším ako 45 rokov na sociálnych sieťach. Projekt s názvom Finding the Gen X Factor skúmal publikum vo veku od 45 do 60 rokov, označované ako „Generácia X“. Tá často nie je braná do úvahy značkami a reklamným priemyslom, najmä v oblasti sociálnych sietí.

Uvedomujúc si veľkú príležitosť, Wavemaker sa rozhodol bližšie preskúmať globálneho spotrebiteľa Generácie X. Cieľom bolo vyvrátiť predsudky a pochopiť, ako by mala vyzerať úspešná reklamná stratégia na sociálnych sieťach zameraná túto skupinu používateľov.

Gen X je zodpovedná za takmer tretinu (27 %) celosvetových výdavkov a ich príjmy aj úspory veľmi rýchlo rastú. Wavemaker zistil, že väčšina (92 %) opýtaných príslušníkov Gen X používa sociálne médiá každý deň a je najrýchlejšie rastúcou generáciou na TikToku. Napriek tomu, že tvoria takmer tretinu (28 %) používateľov TikToku, len 5 % výdavkov značiek na influencerské kampane je zameraných na Gen X.

Napriek tomu, že ide o viac ako tretinu (31 %) svetovej populácie, len 4 % výskumu reklamného priemyslu sú venované cieľovým skupinám, ktoré zahŕňajú Gen X. Štúdia zistila, že v televíznych reklamách sa obvykle objavuje iba štvrtina (24 %) postáv vo veku nad 50 rokov, oproti viac ako trojštvrtinovým (76 %) postavám vo veku 19-49 rokov. Výskum tiež ukázal, že iba jeden z desiatich (13 %) zástupcov Gen X sa cíti byť zastúpený v reklamách, čo je výrazne nižšie ako u mladších generácií, ale zároveň vyššie ako u Baby Boomerov (60-75 rokov) s len 9 %.

Typické kampane s influencermi v tomto vekovom segmente výrazne zaostávali oproti Gen Z a Mileniálom, s o 30 % nižšou mierou retencie, o 20 % menej interakciami s obsahom a o 47 % nižším vplyvom na názor na značku. Príspevky od tvorcov z Gen X však dosahovali lepšie výsledky u ich publika a boli v priemere o tri štvrtiny (75 %) dlhšie ako príspevky od tvorcov z Gen Z (10-25 rokov) alebo mileniálov (25-45 rokov). Tieto príspevky boli tiež hlbšie a informatívnejšie a preferovali mäkší jazyk sebarozvoja oproti priamemu, predajnému tónu, ktorý používajú Gen Z. Aj keď prechádzajú nepodstatný obsah, Gen X je ochotná zostať, keď ich niečo zaujme.

Dôvera je pre rozhodnutia o nákupe Gen X (30 %) dôležitejšia ako pre mladšie generácie. Zvažujú o 27 % menej značiek ako mladšie publiká a ich nákupy majú tendenciu byť viac motivované potrebou. Naopak, mladšie publikum má mentálne nastavenie s heslom „treat yo-self“ a impulzívne nakupuje všetko, od sprchovacích gélov do rezervy až po nové autá.

Preložené z originálneho výskumu Finding the Gen X Factor, ktorý nájdete celý TU

Next up