Na konferencii Google Marketing Live 2023, kde bola hlavnou témou umelá inteligencia, sme nechýbali ani my a tu vám prinášame súhrn 8 zaujímavých noviniek. Spoločnosť Google sa sústredila najmä na to, ako môžu nástroje s umelou inteligenciou umožniť firmám dosahovať lepšie výsledky, nadviazať kontakt so zákazníkmi a doručiť správnu správu v správnom čase.
Svoju prezentáciu rozdelila do troch C: spojenie so zákazníkom (Customer connection), kreativita (Creative) a dôvera (Confidence), pričom uviedla príklady toho, ako jej nové nástroje a funkcie (podporované umelou inteligenciou) môžu pomôcť firmám v každom z týchto kritických bodov.
Hlavný poznatok z konferencie Google Marketing Live? Umelá inteligencia tu zostane. Ale ako plánuje spoločnosť Google využiť AI na podporu svojich nástrojov, produktov a skúseností? Každý prednášajúci sa vrátil k spomínaným trom “C”. Tu je ich význam:
Spojenie so zákazníkmi: Poskytovanie personalizovanejších a jedinečnejších skúseností pre potenciálnych zákazníkov v rámci produktov Google.
Kreativita: Používanie umelej inteligencie na vytváranie výkonných kreatívnych podkladov v rámci stratégií Google Ads.
Dôvera: Pochopenie toho, ako vaše kampane fungujú a zároveň poskytovanie používateľom reklamy s ohľadom na ich súkromie.
Tieto novinky Google Marketing Live majú pomôcť vašej firme nadviazať osobnejší kontakt so zákazníkmi.
Konferencia Google Marketing Live 2023 sa začala správou, že do SERP-u čoskoro príde vyhľadávanie poháňané umelou inteligenciou, známe ako Google Search Generative Experience (SGE). Spoločnosť Google sa tejto téme obšírnejšie venovala na konferencii Google I/O, poskytla však aj prehľad svojho nového Search Generative Experience, ako aj informácie o tom, kde sa budú v tomto vyhľadávacom prostredí zobrazovať reklamy.
Tento testovací prístup k výsledkom vyhľadávania bude využívať strojové učenie, aby používateľom poskytoval personalizovanejšie výsledky na základe cesty používateľa pri vyhľadávaní a kontextových indícií.
V nasledujúcom príklade Google SGE predpokladá, že otázka používateľa ,,je pre nich ľahké naučiť sa surfovať” pravdepodobne znamená, že používateľ hľadá lekcie surfovania pre svoje deti na základe predtým položených otázok a vyhľadávaní v rámci SGE.
Služba Google SGE tiež vyzýva používateľov, aby kládli doplňujúce otázky. Vďaka tomu sa vyhľadávanie podobá skôr konverzácii než zadávaniu otázok do stroja, ktorý zobrazí výsledky.
SGE by mohol byť pre firmy prospešný, pretože typický používateľ SGE pravdepodobne uskutoční viacero vyhľadávaní prostredníctvom doplňujúcich otázok, čím sa vytvoria príležitosti na zobrazenie webovej stránky firmy alebo reklamy na veľmi špecifické (a menej frekventované) otázky.
My len dodáme, že táto funkcionalita aktuálne nie je dostupná v EÚ kvôli nariadeniu GDPR. Google však pracuje na tom, aby SGE spĺňala aj tieto podmienky.
Cieľom tohto typu kampaní je maximalizovať výsledky v službe YouTube na základe nákladov na jedno zobrazenie. Kampane kombinujú rôzne reklamné formáty vrátane preskočiteľných reklám, in-feed reklám a reklám v YouTube Shorts.
Tento nový typ kampane je pripravený pomôcť inzerentom ešte viac sa spojiť so svojím publikom, pretože bude možné bezproblémovo vytvoriť jednu videoreklamu, ktorá sa hodí na rôzne umiestnenia v službe YouTube.
Spoločnosť Google oznámila, že prvé testovanie tohto formátu kampane prinieslo o 40% viac zobrazení ako jednoformátové videoreklamy.
Google pridal nový cieľ získavanie zákazníkov, pre ktorý môžete optimalizovať svoje kampane Performance Max. Táto novinka sa zameriava na získavanie nových zákazníkov, ktorí majú vysokú celoživotnú hodnotu (lifetime value), alebo zákazníkov, ktorí sa v poslednom čase nezaujímali o vašu značku. Pomocou umelej inteligencie môžete dosiahnuť, aby Google ponúkal viac za zákazníkov, ktorí zodpovedajú týmto segmentom. Takto zaplatíte viac len vtedy, keď sa zobrazíte zákazníkovi, u ktorého sa predpokladá vyššia hodnota pre vašu firmu.
Táto aktualizácia, ktorej zavedenie sa plánuje na júl, umožní inzerentom, aby ich Google viedol procesom nastavenia kampane. Zadáte adresu URL svojej vstupnej stránky a odpoviete na otázky, ktoré vám Google položí, na základe čoho vytvorí podklady vrátane nadpisov, popisov, kľúčových slov a ďalších. Čím viac informácií poskytnete, tým dokonalejšie budú vaše reklamy, uviedol Google.
Napríklad Google vám položí otázky na zlepšenie vašich reklám. Okrem toho budete mať stále plnú kontrolu nad tým, ktoré návrhy od spoločnosti Google sa rozhodnete ponechať alebo sami upraviť.
Táto novinka z Google Marketing Live je ďalším nástrojom na úsporu času pre inzerentov, ktorá využíva silu umelej inteligencie. Vďaka tejto funkcii môžete dať spoločnosti Google podnety na vytvorenie vlastných obrázkov, videí a textových prvkov pre svoje kampane Performance Max.
Okrem toho bude teraz spoločnosť Google využívať umelú inteligenciu na generovanie reklamných titulkov a textov, ktoré sa viac zhodujú s konkrétnym dopytom užívateľa.
Namiesto vytvárania reklamných podkladov, ako sú obrázky, štruktúrované úryvky a ďalšie vopred, umelá inteligencia teraz automaticky vytvorí a pridá podklady do vašich textových reklám v reálnom čase, aby lepšie zodpovedali danej vyhľadávacej požiadavke.
Product Studio umožní e-commerce inzerentom upravovať a vylepšovať svoje obrázky pomocou umelej inteligencie. Môžete odstrániť pozadie, zväčšiť obrázok a opísať, ako má obrázok vyzerať (tzv. generovanie scény).
Tu vám Google vráti štyri možnosti, ktoré zodpovedajú vášmu opisu, z ktorých si môžete vybrať. Potom môžete obrázok pridať do Merchant Center a použiť ho vo vašich Shopping kampaniach, prípadne ho používať v iných typoch kampaní Google.
Google nahradí službu Merchant Center službou Google Merchant Center Next v roku 2024. Služba Google Merchant Center Next bola propagovaná ako jednoduchšia oproti službe Merchant Center, s funkciami, ktoré inzerentom umožnia jednoducho pripojiť informácie o produktoch z ich webových stránok a mať kontrolu nad tým, ako sa ich produkty zobrazujú v službe Google bez toho, aby museli ručne aktualizovať feed s produktami.
Inzerenti budú môcť tiež zobraziť prehľad o najpredávanejších produktoch na Googli, cenové porovnania a nájsť prehľad a informácie o konkurencii.
Inzerenti požadovali väčšiu transparentnosť v súvislosti s tým, ako Performance Max dosahuje výsledky a kde sa zobrazuje. Riešením je vylepšená správa o prehľadoch vyhľadávaných výrazov. Tento report bude obsahovať aj informácie o tom, čo spôsobuje zmeny vo výkone a ako sa darí konkrétnym kreatívnym podkladom.
Čo majú všetky tieto novinky predstavené na Google Marketing Live spoločné? Všetky obsahujú technológiu umelej inteligencie spoločnosti Google! Ak ste ešte nevyužili AI v marketingu, teraz je ten správny čas. Ako povedal Vidhya Srinivasan, viceprezident a GM pre Google Ads: ,,Nesúťažíte s AI, ale s ostatnými marketérmi, ktorí používajú AI.”
Performance & Programmatic Lead
Wavemaker Slovakia