Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Google Marketing Live 2024

Zdieľať

Každú jar sa v spoločnosti Google stretáva skupina agentúr a inzerentov, aby oznámila najnovšie zmeny v produktoch Ads. Toto podujatie, často skrátené na GML (Google Marketing Live), nasleduje krátko po Google IO, výročnej konferencii pre vývojárov.

Vo Wavemakeri sme sa zaoberali najnovšími oznámeniami spoločnosti Google s cieľom zistiť, ako pravdepodobne ovplyvnia inzerentov v tomto roku a neskôr.

Najväčším bodom rozhovoru na tomto podujatí (hoci technicky nejde o oznámenie nového produktu) bolo potvrdenie, že existujúce reklamy Google majú potenciál zobrazovať sa nielen nad alebo pod, ale aj priamo v rámci prehľadov AI. V skratke, AI Overviews (výsledky vyhľadávania generované AI) sa zavádzajú pri niektorých vyhľadávaniach v USA. Tieto výsledky sú podporované službou Google Gemini a vychádzajú z testovania SGE (Search Generative Experience), ktoré prebiehalo v laboratóriách spoločnosti Google počas uplynulého roka.

Čo nové bolo predstavené na Google Marketing Live?

Hoci spoločnosť Google tento rok oznámila viac ako tridsať nových funkcií a aktualizácií produktov, tie najdôležitejšie boli rozdelené do nasledovných kategórií:

  • Médiá
  • Meranie
  • Kreativita

My sme vybrali tie, ktoré budú mať pravdepodobne najväčší vplyv na inzerentov.

Reklamy vo vyhľadávaní v AI výsledkoch (Médiá)

Reklamy vo vyhľadávaní v rámci prehľadov AI: V minulom roku bola prvýkrát oznámená služba Google Search Generative Experience (SGE) a Conversational AI experience. Ambicióznym cieľom bolo, aby spoločnosť Google nakoniec integrovala reklamy do týchto služieb v roku 2023, ale mimo obmedzených testov sa tak nestalo. Ako sme počuli na Google IO a GML v máji 2024, SGE sa tento rok premenoval na „AI Overview“, čo dáva zmysel z pohľadu spotrebiteľov.
Tieto reklamy budú v rámci AI Overview v USA na mobilných zariadeniach dostupné v druhej polovici roka 2024. Reklamy sa teraz môžu spúšťať na základe obsahu z AI Overview, nielen na základe dopytu používateľa.

Novinky z oblasti e-commerce (Médiá)

Jednou z hlavných tém, ktorá sa objavia vo všetkých oznámeniach, je, že výsledky vyhľadávania sa stávajú oveľa interaktívnejšími vďaka videám, obrázkom a zvuku. Vďaka čo najpútavejšiemu a najrelevantnejšiemu obsahu môžete osloviť spotrebiteľov v rôznych multimediálnych formátoch, ktoré im umožnia dozvedieť sa, objaviť a nakoniec vyskúšať alebo kúpiť vaše produkty. Ekosystém Google sa tiež stáva viac integrovaným v rámci produktov, ako aj iných partnerov.

Vizuálne profily značiek sú organickým produktom, ktorý poskytuje pútavejší obsah a zaberá viac priestoru vo výsledkoch vyhľadávania, čím podporuje akciu.

Reklamy v nákupoch vo výsledkoch vizuálneho vyhľadávania: používatelia môžu odfotiť produkt z telefónu alebo zakrúžkovať produkt z existujúceho obrázku a nájsť, kde je dostupný, a nakúpiť ho.
Bidovacie stratégie s cieľom zameraným na optimalizáciu smerom k ziskovosti: začnite sledovať hrubý zisk z reklám dodaním údajov o nákladoch na predaný tovar (COGS) v rámci služby Google Merchant Center.
Vernostné akcie môžu cieliť na spotrebiteľov s relevantnejšími a diferencovanejšími ponukami na základe ich aktuálnej vernostnej pozície.

Meranie

Google Ads Data Manager poskytuje nový spôsob prepojenia vašich 1st party dát a získavania prehľadov ohľadom dát prepojených s Google Ads.

Toto centralizované miesto na správu dátových prepojení v rámci Google Ads bude k dispozícii na všetkých trhoch a bude podporovať prepojenia 1st party dát vo všetkých typoch kampaní Google Ads vrátane PMax, Display, Shopping, App, Video, Search, Smart Campaigns a Demand Gen. Očakáva sa, že to bude náhrada za súčasnú funkciu „Linked Accounts“ v Google Ads. Túto funkcionalitu už vidíme aj v rámci našich klientskych účtov.

Optimalizačné skóre, ktoré zahŕňa základné prvky AI

Skóre optimalizácie (alebo „Opti Score“) existuje v rámci používateľského rozhrania Google Ads od roku 2019.
Skóre optimalizácie sa sleduje na stupnici od 0 do 100 % a nie je špecifické pre žiadneho klienta alebo odvetvie, čo znamená, že niekedy sú odporúčania na zlepšenie veľmi relevantné a niekedy menej.
Prvýkrát teraz budete môcť nájsť AI Essentials v rámci Opti Score a po zadaní cieľov do účtu budú môcť inzerenti uprednostniť taktiky AI, ktoré by mali dosiahnuť najlepší výkon.

Kreatíva

Po vydaní AI modelu Gemini 1.5 od spoločnosti Google sme svedkami pokroku v ich kreatívnych schopnostiach. Generovanie obrázkov pre PMax a Demand Gen kampane sa zlepšilo vďaka využitiu týchto modelov a údajov o výkonnosti pri generovaní kreatívy.

Bola pridaná možnosť zapracovanie usmernení pre vašu značku vrátane písma a farieb značky s cieľom vytvoriť aktíva v súlade so značkou. Ak sa písmo nezhoduje, vyberte si z rôznych fontov, ktoré presne odrážajú identitu vašej značky. Umelú inteligenciu môžete ďalej usmerňovať aj nahraním odkazov na už hotové obrázky.

Zlepšili sa možnosti úprav obrázkov, ktoré vám umožňujú upravovať ich z Google Merchant Center. V rámci knižnice aktív môžete „Kopírovať a upravovať pomocou AI“ a meniť pozadie, orezávať obrázky, aby sa zmestili do viacerých veľkostí, a upravovať rôzne časti obrázka.

Naše odporúčania

Mnohé z oznámení v rámci GML ponúkajú nové príležitosti pre inzerentov alebo nové spôsoby interakcie spotrebiteľov so spoločnosťou Google. Žiadne z nich nepredstavuje výraznú zmenu v rámci doterajšieho smerovania vyhľadávania a ekosystému Google Ads ktorú môžeme pozorovať posledné roky. Aj preto čím ďalej tým viac je dôležité dodávať týmto systémom signály, kvalitné dáta a mať správne bidovacie stratégie ktoré sa zameriavajú aj na hodnotu konverzie.

Zdroje: Google / Google


Zdenko Mojto

Performance & Programmatic Lead
Wavemaker Slovakia

Next up