Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Online nakupovanie na Slovensku

Zdieľať

V októbri 2023 sme v spolupráci s GroupM realizovali prieskum na tému aktuálnych trendov. Výsledky vám priebežne prinášame vo forme článkov (prvú časť o dôvere firmám nájdete tu). V tejto časti série sa bližšie pozrieme na online nakupovanie na Slovensku. Pre pripomenutie, dáta sú z prieskumu realizovaného na začiatku októbra 2023 na vzorke 500 respondentov reprezentatívnych na slovenskú online populáciu.

Najznámejším online predajcom na Slovensku je Alza

Podľa výsledkov prieskumu, spomedzi slovenských aj zahraničných online predajcov sú najznámejšími na Slovensku: Alza (28% – 1,1 milióna ľudí), nasledovaná Mall (18% – 680 tisíc ľudí) a Nay (10% – 360 tisíc ľudí). Respondenti spomenuli celkovo až 242 e-shopov, čo ukazuje na širokú ponuku a konkurenciu v tejto oblasti.

Akých online predajcov poznáte? Prosím napíšte všetkých, ktorých si spomeniete, či už slovenských alebo zahraničných. Ak si na žiadneho nespomínate, do prvého políčka napíšte “N”. N=500

Najčastejšie nakupujeme online drogériu, knihy a osobnú elektroniku

Viac ako polovica respondentov už nakúpila online drogériu, knihy, drobnú osobnú elektroniku (mobily, smart hodinky, tablety), lieky, kozmetiku a módu. Najmenej ľudí nakúpilo online v segmente gaming a hry, čo je dané tým, že sortiment nenakupuje široká vrstva populácie. Iba 5% online populácie nepoužíva internet na nákupy – jedná sa z väčšej časti o starších mužov.

Ktoré z nasledovných druhov tovaru ste už niekedy nakúpili online? N=500

Na zahraničnch stránkach najviac nakupujeme hry

Podľa poskytnutých dát sa na zahraničných stránkach medzi slovenskými zákazníkmi najviac nakupujú hry. Naopak, veľké spotrebiče (76%), lieky (74%) a knihy (70%) sa najčastejšie nakupujú na slovenských e-shopoch. Nákup módy je najvariabilnejší, 51% ľudí používa aj slovenské aj zahraničné e-shopy.

Nakupujete tento druh tovaru bežne na slovenských alebo zahraničných stránkach? N=500

Informácie o značkách a produktoch vyhľadávame hlavne na Google

Google vyhľadávanie (69%) si drží stále top pozíciu ako najviac používaný nástroj na vyhľadávanie informácii o značkách a produktoch. Ovplyvňuje nákupné správanie užívateľov v aktívnej fáze rozhodovania. Nasledujú Instagram (38%) a Youtube (32%). Za povšimnutie stojí aj TikTok (23%), ktorý sa dostáva takmer na úroveň Pinterestu (25%) či Facebooku (27%), čo naznačuje rastúci vplyv tejto platformy.

Záverom môžeme konštatovať, že online nakupovanie na Slovensku je populárne a rozmanité. Najznámejšími online predajcami sú Alza, Mall a Nay, pričom najčastejšie nakupovanými produktmi sú drogéria, knihy a osobná elektronika. Zaujímavosťou je, že na zahraničných stránkach Slováci najviac nakupujú hry. Pokiaľ ide o vyhľadávanie informácií o značkách a produktoch, Google si udržuje svoju pozíciu ako najviac používaný nástroj, nasledovaný Instagramom a YouTube. TikTok sa postupne dostáva na úroveň Pinterestu, čo naznačuje rastúci vplyv tejto platformy medzi slovenskou online populáciou.


Peter Martiňák

Digital & Addressable Manager
Wavemaker Slovakia

Barbora Gabrižová

Head of Data & Analytics
GroupM

Next up