Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Televízny prepadák alebo kultúrny fenomén? Reality show Ruža pre nevestu

Zdieľať

Ruža pre nevestu je reality show, ktorej druhú sériu od marca vysiela TV Markíza. Ide o zoznamovaciu show, kde si dobre situovaný podnikateľ hľadá svoju budúcu životnú partnerku spomedzi 18 žien. Koncept v zásade nie je ničím špecificky prevratný, zaujímavý je skôr spôsob, akým televízia s formátom pracuje mimo štandardného TV vysielania.

Keď sa pozrieme na dáta, doposiaľ najsledovanejším dielom bol 22.3., ktorý mal výkon 5,3 rtg a 19,5% share, čo je v porovnaní s televíznymi trhákmi ako Dunaj k Vašim službám (8,8 rtg) alebo Let´s Dance (8,7 rtg), pomerne slabší výsledok.

Z pohľadu reachu divákov po rôznych vekových kohortách vidíme, že Ruža lepšie performuje pri mladších divákoch. Avšak z pohľadu absolútnych čísel to nie je úplné želiezko v ohni, aké by si klienti predstavovali. Je za tým jedno veľké ale. Markíza s programom výborne pracuje v digitále a robí zo show novodobý fenomén.

“Ružu pre nevestu na Voyo sleduje v súčasnosti viac než 50% predplatiteľov. Podobný podiel mali v minulosti aj Love Island alebo Farma, ale pri nižšej diváckej základni a zároveň s iným socio-demografickým profilom predplatiteľov, ktorý sa zmenil príchodom fanúšikov F1 na Voyo. Intenzívne však sledujeme trendy, pretože každý týždeň čísla rastú. Ruža pre nevestu dokázala túto sezónu osloviť naozaj širokú cieľovú skupinu.” vyjadrila sa Markíza.

Zároveň sa organizujú aj sledovania epizód v kine pre vybrané publikum, ktoré pozostáva prevažne z bývalých účastníkov show a influencerov, čo je voda na mlyn pre ďalší reach relácie. Stáva sa z toho podobný event ako počas premietania koncertov Taylor Swift, ktorý sa vo väčšine prípadov prehupol do párty.

Keďže v relácií chýba humorný typ narátora, ktorý by komentoval uštipačným spôsobom dianie v jednotlivých epizódach ako napríklad v netflixovom Too Hot To Handle, do hry vstupuje online formát Bez Ruže, v ktorom slovenskí influenceri, komici a moderátori spoločne vo dvojiciach sledujú Ružu a cringe momenty okoreňujú svojimi bonmotmi. Tento fenomén spoločného sledovania sa rozšíril aj do obývačiek Mileniálov a Gen Z, ktorí „kašlú“ na premiéru v TV a radšej si to v partii pozrú cez VOYO v čase, kedy im to vyhovuje. Ideálne ale ešte pred oficiálnou premiérou, lebo je to naozaj hot topic týždňa.

Potenciál pre svoj vlastný content v tom uvidela napríklad aj influencerka alexgodaly, ktorej pravidelné reels Morálnej polície Ruže pre nevestu majú 18k+ interakcii od followerov. Styleofbecca samozrejme nezaostáva s engagement rate-om 3,1%.

Z pohľadu klienta a možností spolupráce sa môže javiť show typu Ruža pre nevestu ako málo zaujímavý a kontroverzný formát s nízkym televíznym zásahom. Treba sa na to ale pozrieť zo širšieho kontextu. Pokiaľ sú našou CS Mileniáli alebo Gen Z, ktorí milujú cringe content, dodatočný reach a pozornosť vieme získať cross všetky platformy. Predstavme si, že by v jednom dieli Radko rozdával dievčatám napríklad LEGO ruže ako product placement. Zábery by sa šírili TikTokom závratným tempom ako produktové portfólio Queen Plačkovej.

Aj keď nie je slušné odpočúvať na verejnosti cudzie rozhovory, nedalo sa prepočuť konverzáciu skupinky Gen Z dievčat, ktoré sa po baletnom predstavení v SND ponáhľali v piatok večer domov, aby si mohli pozrieť Ružu. Z vysokého umenia na „umenie iné“ za 10 minút. Aj to ukázal prieskum v teréne.

Disclaimer: samotná autorka newslettra sa stala obeťou peer pressure a pre pracovné a vedecké účely si naštudovala všetky TV a online reálie skúmaného predmetu.


Laura Hrubíková

Account Director
Wavemaker Slovakia

Next up