Už niekoľko rokov organizujú naši kolegovia z Londýna, zodpovední za celosvetový chod siete Wavemaker, internú súťaž tých najlepších prác od Wavemakerov zo všetkých kútov sveta.
Ani tento rok nebola núdza o naozaj podnetné prípadovky a tak sme sa rozhodli priniesť trocha inšpirácie a podeliť sa s vami o víťazné práce v troch mimoriadne progresívnych kategóriách.
V kategórií prác, ktoré priniesli riešenia z oblasti adresnej digitálnej reklamy a personalizácie, zvíťazilo riešenie z Indonézie pre online obchod s potravinami Biblimart.
Táto kampaň totiž spotrebiteľom uľahčila život, keď pre zjednodušenie nekonečného 10-krokového procesu „od bannera k nákupu“, využili naši indonézski kolegovia technológiu m-Selekt, ktorá ho skrátila na skvelé 3 kroky.
Dynamická kreatíva, rozdelená na dve časti, budovala vo svojej hornej polovici povedomie o tom, aké jednoduché je cez Biblimart kúpiť potraviny. Naopak, tá spodná bola určená pre tých, ktorí plánovali rovno nakúpiť.
Pre týchto zákazníkov rozdelila položky tovarov do 6 základných skupín a spravila tak nakupovanie jednoduchšie a prehľadnejšie. Segmentáciou prešli aj samotní zákazníci – a to tak, aby každý z nich videl produkty relevantné pre seba.
A výsledok? Množstvo nových zákazníkov, ktorí pred kampaňou ani len netušili, že cez e-commerce je možné pohodlne nakúpiť aj základné potraviny.
Večných „optimalizátorov“ poteší 4-násobne lepší konverzný pomer, ktorý bol navyše umocnený o 6-krát viac položiek, ktoré skončili v košíku.
No a to, ako to celé vyzeralo sa dozviete z videa:
Počuli sme už mnohokrát, že skvelá kampaň je harmónia 3 vecí. Kreativita, média a technológie. Znie to ako klišé, ale našim kolegom z Indie sa toto podarilo naplniť na 100% pre klienta Mondelez.
Keďže video je lepšie ako slová, pozrite, ako skvelo využili inovácie a umelú inteligenciu v kampani ,,Not Just a Cadbury Ad 2”. Kľudne si k tomu dajte aj niečo sladké.
Nám sa na tejto kampani páčilo viacero vecí. Tou najdôležitejšou je, že klient bol ochotný pokračovať v peknej kampaňovej myšlienke z minulého roka. Navyše, naši kolegovia dokázali prísť s ešte odvážnejším riešením a to vďaka technológii dokázalo pomôcť oveľa väčšiemu počtu malých a lokálnych obchodníkov.
Z pohľadu nasadenia, kampaň nešla v bežných komunikačných koľajach FMCG kategórie počas veľkých a významných sviatkov. Pracovala s biznis insightom, ktorý sa podarilo premeniť na win-win scenár pre klienta aj malých obchodníkov. Bola to skvelá ukážka personalizácie a lokalizácie reklamy vo veľkom rozsahu. Navyše umožnila komukoľvek využiť známu celebritu pre podporu svojho lokálneho biznisu.
V kategórii Commerce rozhodla porota, že víťazom sa stane práca švédskych Wavemakerov pre čokolády Marabou.
Futbalové kluby, najmä mládežnícke tímy, potrebujú neustále zarábať peniaze na financovanie kempov, turnajov a zápasových súprav. Mladí ľudia, ich rodičia aj tréneri majú často problém s predajom produktov, ktoré majú dobrý pomer ceny a kvality. Vďaka spolupráci s Marabou sa podarilo pútavým spôsobom pomôcť Švédskemu futbalovému zväzu podporiť tieto futbalové kluby a hráčov v krajine.
V lete 2021 spustila spoločnosť Marabou, jedna z najikonickejších značiek vo Švédsku, príležitosť pre futbalové kluby zarábať na predaji svojich najobľúbenejších čokolád s logom konkrétneho klubu.
Naši švédski kolegovia vytvorili stránku a kampaň, ktorá kombinovala reachovú reklamu s reklamou postavenou na umelej inteligencii s dynamickými reklamami, ktoré zobrazovali Marabou čokolády v kombinácii s logami konkrétnych klubov. Zvolili test and learn prístup a striedali všeobecnú reklamu na sociálnych sieťach a futbalových stránkach s dynamickou social reklamou s logami konkrétnych klubov na základe geografickej polohy používateľov.
Cieľ predaja 100 000 klubových čokolád bol dosiahnutý o tri mesiace skôr, ako sa očakávalo, podarilo sa získať finančné prostriedky pre futbalové kluby a projekt pokračuje aj v roku 2022, pričom sa pridávajú ďalšie športy.
Prostredníctvom tejto kampane sa Marabou po prvýkrát stala online predajcom, spojenie so Švédskym futbalovým zväzom sa stalo zreteľným a povedomie o značke aj ad-recall prudko vzrástli.