Minulý mesiac sme zakončili vo veľkom štýle vďaka vydarenej kampani pre nášho klienta Telekom. Nie je to prvý raz, kedy operátor prišiel s iniciatívou zameranou na mladých, minulý rok sme sa venovali napríklad dobrovoľníctvu. V čom bol tento rok odlišný? Od mladých sme chceli jediné – aby zahodili na chvíľu všetky starosti sveta a poriadne sa cez leto zabavili. A my sme radi, že sme mohli priložiť ruku k dielu.
Nemôžeš vyrásť, ak si nikdy nebol mladý. Aj na to apeluje letná kampaň Telekomu Summer of Joy, Youth, Freedom. Presne tieto tri veci sú to, na čo chceme, aby mladí nezabúdali – byť plní radosti, mladosti a slobody. No a ako inak k tomu mladým dopomôcť? Zorganizovať pre nich skvelú párty! A to zadarmo.
Telekom počas leta po celej Európe organizuje hudobné eventy pod záštitou hudobného programu Deutsche Telekomu, Electronic Beats, zameraného na elektronickú hudbu a klubovú scénu. Slovensko nebolo výnimkou a 27. júla sa ozývali tanečné beaty aj spod Starého mosta vedľa Tyršového nábrežia v Bratislave. Náš Account Director Miško sa teší, že sa koncept Electronic Beats eventov po mnohých rokoch vrátil aj na Slovensko. ,,Ešte si dobre pamätám jedinečné eventy z tejto série z minulosti. Bolo cítiť, že event presne vystihol podstatu kampane, pritiahol hlavne mladých ľudí, od ktorých sa očakávalo len to, že sa budú dobre baviť”.
Akcia bola výnimočná aj tým, že išlo o koncept daytime rave, s ktorým sa možno nie všetci už stretli, no je veľmi populárny v zahraničí. Dôležité teda bolo o nej dostatočne rozšíriť povedomie medzi mladými. ,,Podpora daytime rave eventu bola pre nás v tíme výzva. Obzvlášť keď Electronic Beats plánovalo podobných eventov v Európe viac, chceli sme dosiahnuť čo najlepší výsledok a dotiahnuť čo najviac ľudí”, spomína náš Digital Manager, Maroš. Ako však hovorí Content Specialist Hanka, ,,keď je zohraný tím a dobre nastavená kampaň, aj s miernymi prekvapeniami, vieme prekonať aj neočakávané”. Ako sme sa teda popasovali s podporou kampane?
,,Veľa brandov sa trápi s tým, akým spôsobom si nakloniť Gen Z, ktorá sa správaním nedá porovnať so staršími generáciami”, hovorí Mišo. ,,Organizačnú stránku eventu mali pod palcom chalani zo Scenery, ktorí nám od začiatku pomohli prispôsobiť našu mediálnu stratégiu”, hovorí Maroš a pokračuje, ,,keďže core cieľová skupina boli mladí ľudia Gen Z a mileniáli, prispôsobili sme tomu aj výber formátov. Sústredili sme sa hlavne na silnú podporu na sociálnych sieťach a native výstupoch na relevantných médiách. Doplnili sme tomu k audio reklamu s klasickými PR výstupmi vo forme pozvánky. Zamysleli sme sa aj nad tým, ako využiť aj neplatené formy a do kampane sme pridali aj organické príspevky v relevantných Facebook skupinách – Techno & friends SK/CZ”.
Mišo dopĺňa: ,,keďže pre nás išlo o srdcovku, aj k plánovaniu kampane sme pristupovali svedomito a priniesli sme taktiež riešenia, ktoré išli nad rámec našej štandardnej práce. Od úplného počiatku sme komunikovali s lokálnou eventovou agentúrou, ktorá nám dala dôležité tipy, ktoré fungujú pre podporu lokálnych eventov. To sme s lokálnym klientom doplnili o naše skúsenosti, z čoho vznikol dokonalý mix médií”.
V našej stratégii sme sa pohrali aj s fázovaním a kadenciou kampane. ,,Kampaň mala silný začiatok aby dostatočne vybudovala povedomie a prepojenie s hlavným messagom kampane – Summer of Youth, Joy & freedom. Následne išla kampaň do miernejšej podpory. Pár dní pred eventom sme začali najintenzívnejšiu časť kapane ktorú sme si interne nazvali ‘big remind’“ hovorí Maroš.
Event podporili taktiež aj influenceri @samo_zvany, @circlednb a @victoriajamrich, ktorí najskôr uviedli myšlienku kampane vo svojich stories, pričom dali do pozornosti blížiaci sa event. Pár dní pred 27. júlom išli von ďalšie stories, ktoré slúžili ako pripomienka, no rovnako to bola šanca zasiahnuť ľudí, ktorí o evente ešte nevedeli, prípadne neboli rozhodnutí o tom, či pôjdu.
,,Do poslednej chvíle sme bojovali o každého jedného návštevníka. Vybavovali sme účinkujúceho pre vstup v rádiu (pozn. FVLCRVM), naháňali redaktorov a influencerov, aby prišli na event a spísali svoje zážitky, ba dokonca sme rozmýšľali, že sami pôjdeme deň pred eventom rozdávať letáčiky pred KC-čko. To sme nakoniec nemuseli robiť, keďže sme na to zohnali dodávateľa 😃”, hovorí Mišo. Naša Account Manager Paťka dodáva: ,,letáky boli rozdávané na dvoch lokalitách zameraných na mladých ľudí a miesto konania podujatia. Dievčatá s letáčikmi ste mohli stretnúť pri Tyršovom nábreží a v okolí KC Dunaj, kde v dnešných letných dňoch mladí ludia trávia viac času. Zvýšili sme tým možnosť prilákania ďalších milovníkov párty aj vďaka osobnému stretnutiu s promotérmi a rozhovoru či zodpovedaniu otázok o podujatí”.
Výsledkom celého úsilia bolo, že na event prišlo viac ako 4 500 ľudí. My sme na evente samozrejme nechýbali a užili sme si ho naplno od začiatku do samého konca. Mišo vraví: ,,Atmosféru na samotnom evente som vnímal veľmi pozitívne, keďže sme mali príležitosť stretnúť sa s klientom a kolegami aj inde ako pri práci a spoločne sme si vychutnali to, čo sme pomáhali vytvárať”. Hanku tešilo, že ,,na event prišlo množstvo nielen mladých raveťákov, no videli sme rôzne vekové kategórie! Bolo vidieť, že sa bavia a rozhodne sa nenechali zahanbiť ani outfitom či tanečnými pohybmi. Myslím, že nám všetkým ukázali, že mladými sú stále duchom.”
,,Event štartovala za krásneho počasia už o 16:00 Kristie Kardio, nasledovala Nina Farrina. Baby postupne zahrievali dav a nastolili pod Starým mostom úžasnú atmosféru. Neskôr prišiel Pišta, aka FVLCRVM, ktorý ľudí poriadne roztancoval a nakoniec sme sa všetci vybláznili pri západe slnka až do 22. na set od headlinera DJ Heartstring, ktorí prišli k nám z Berlína” dodáva Paťka.
Za nás jednoznačne – viac takýchto akcií! 🤩
–
Pozrite si aj hlavný kampaňový spot, ktorý bol inšpirovaný rozprávkou Peter Pan a stojí za ním režisérske duo z New Yorku, BRTHR.