Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Marketing RULEZZ 2023

Zdieľať

Ako už býva u nás tradíciou, ani tento rok sme si nenechali ujsť najväčšiu marketingovú konferenciu na Slovensku – Marketing RULEZZ. Naši kolegovia Maroš, Denisa a Michal dali dokopy ich postrehy z konferencie, aké témy u nich zarezonovali najviac, čo ich potešilo či aké múdra si odniesli, sa dočítate v nasledovných riadkoch.

Fotograf: Vladimír Škuta

Svet v posledných rokoch čelí rôznym výzvam, od pandémie až po infláciu. Zaužívané marketingové stratégie strácajú pôdu pod nohami. Na konferencii Marketing RULEZZ 2023 sa preto domáci aj zahraniční spíkri vrátili späť ku koreňom (Back to the roots) a odporučili to, čo v skutočnosti v marketingu funguje a ako sa účinne prispôsobiť týmto ťažkým časomhovorí naša Social Media Manager, Denisa.

Nášho Digital Managera, Maroša, najviac zaujali prednášky s tématikou AI a Gen Z, ktoré sa stali buzz wordom tohtoročného Marketing RULEZZ. Takto videl event on:

Konferencia priniesla veľmi pekné prepojenie zaujímavých prednášok a workshopov, kde sa rozprúdila kvalitná diskusia s ľuďmi z praxe.

AI je už viac ako rok súčasťou našej reality a marketéri sa nemusia báť, že ich umelá inteligencia úplne nahradí. Workshopy ukázali reálne prípady ako umelá inteligencia pomáha pri denných úlohách či už kreatívcom alebo mediálcom. Pomáha šetriť čas ako spraviť jednotlivé úlohy rýchlejšie, kvalitnejšie, efektívnejšie. Či už ide o prípravu prezentácií pre klienta a vizualizovanie stratégií, analýzu briefu kampane od klienta, alebo zhodnotenie konečných výsledkov kampane.
Na druhej strane, ukázali sa aj prípady, kedy sa AI môže stať negatívnym nástrojom v mediálnej oblasti. Môže byť práve zneužitý na generovanie masového množstva článkov na šírenie nepravdivých informácií.

Fotograf: Vladimír Škuta

V rámci prednášky Čo platí na Gen Z? od Desiny Lakatošovej z NMS Market Research, bolo zaujímavé vidieť, ako sa Gen Z správa v prípade konzumácie jednotlivých médií a aké sú znaky a vzorce ich nákupného správania. Aj v rámci Gen Z segmentu vieme nájsť viacero skupín, ktoré sa medzi sebou odlišujú.

Na workshope ohľadom novej generácie v marketingu sa venovali najväčšiemu prieskumu na vysokých školách so zameraním na marketing. Bolo zaujímavé vidieť, ako súčasní študenti vidia prácu v marketingu, aké sú ich očakávania a čoho sa obávajú. Výsledok prieskumu ukázal obraz toho, čo študenti chcú a ako majú agentúry prispôsobiť svoju prezentáciu a hiring, aby sa stali atraktívnymi pre študentov.

Fotograf: Vladimír Škuta

Michal, náš Account Director, si veľmi pochvaľuje príjemnú atmosféru na konferencii. Veľmi ma potešilo koľko ľudí sa zastavilo pri našom stánku na kus reči – väčšinu popoludnia som teda venoval predovšetkým networkingu, čo vnímam ako hlavný benefit konferencie.

Z pohľadu programu u mňa dosť rezonovala téma budovania brandu počas krízy a to, či je tradičný prístup k mediamixu postavený na TV naďalej dominantný, resp. najefektívnejší. Tak ako bežne, odpoveď nie je jednoznačná a do rozhodovania o mediamixe vstupuje mnoho premenných. Rovnako ako Les Binet, tak aj viacero skúsených marketérov a marketériek mi však potvrdilo, že budovanie brandu je špeciálne počas krízy dôležité pre vyzdvihnutie hodnoty produktov alebo služieb. Reklama by mala byť schopná prezentovať riešenie konkrétnych potrieb zákazníka a to ako vyššia investícia do produktu prináša vo výsledku úsporu nákladov.

U Deni zarezonovala téma budovania brandu tiež. Vo viacerých prednáškach bola zdôraznená dôležitosť budovania značky v porovnaní s PPC reklamou a potreba sústrediť sa na vyšší význam a emocionálne potreby zákazníkov. V oblasti reklamy bolo odporučené sústrediť sa skôr na vybrané značky produktov než na celé portfólio so širším cielením a najmä na zabezpečenie ich dostupnosti. No a na záver dodáva: Najviac ma potešilo poukázanie na nesmiernu významnosť nadpisu pri distribúcii všetkých formátov, pretože na to sama už dlho apelujem.

Z londýnskeho Wavemakeru prišla na konferenciu prednášať aj Rita Harnett, ktorá pôsobí ako Global Head of DTC & Social Commerce. My sme s ňou spravili aj rozhovor, ktorý si môžete prečítať TU.


Michal Vasilenko

Account Director
Wavemaker Slovakia

Maroš Čeklovský

Digital Manager
Wavemaker Slovakia

Denisa Turányiová

Social Media Manager
Wavemaker Slovakia

Next up