Slovenská sporiteľňa
Slovensko
Počas uvedenia nového komunikačného konceptu „Budúcnosť je vaša“ sme potrebovali vyvážiť prebytok negatívneho spravodajstva v médiách v súvislosti s nastupujúcou treťou vlnou pandémie a podporiť asociáciu značky s tešením sa na budúcnosť. Vytvorili sme preto moderný komunikačný formát šitý na mieru kampani, a to v podcaste, modernom a obľúbenom médiu mladých a mestských ľudí.
Uvedenie nového komunikačného konceptu Slovenskej sporiteľne Budúcnosť je Vaša v auguste roka 2021 sa zhodou okolností ocitlo v súbehu s prvými správami o príchode tretej vlny pandémie.
Potrebovali sme preto vyvážiť prebytok negatívneho spravodajstva v médiách a podporiť asociáciu značky s tešením sa na budúcnosť. Chceli sme aj napriek nafigu nálade prispieť k navodeniu optimizmu, radosti, úsmevu a tešeniu sa na budúcnosť.
Podcasty sú jednou z najmodernejších foriem žurnalizmu a obľubuje ich najmä mladá mestská cieľovka, ktorú sa banka snaží získať už dlhodobo.
Práve v podcaste sme preto vytvorili komunikačný formát šitý na mieru hlavnej idei kampane Budúcnosť je vaša, a to obsahový segment Dobré správy v Dobrom ráne, vďaka ktorým sa môžete tešiť na budúcnosť. Ako nosič sme využili reklamné bloky v pravidelnom dennom spravodajskom podcaste Dobré ráno denníka SME.
Existujúce 30-sekundové reklamné bloky v úvode a v závere podcastu sme zlúčili do jedného 60-sekundového bloku, ktorým sme podcasty Dobré ráno každý deň otvárali. V rámci týchto 60 sekúnd sme poslucháčom vždy priniesli dobrú správu dňa spolu s hlavným claimom kampane Budúcnosť je vaša.
Poslucháčom sme priniesli pridanú hodnotu v podobe pozitívnych správ, a to až vyše 440-tisíckrát, pretože práve toľko prehratí našich 10 epizód Dobrých správ v Dobrom ráne dosiahlo.
Poslucháčom sa navyše táto forma komunikácie pozdávala a pochválili ju aj v Podcastovom klube denníka SME na Facebooku.