Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Sochám zima neublíži, ľuďom áno

Klient

Slovenská sporiteľňa

Trh

Slovensko

Positive Provocation

Projekt SOCHÁM ZIMA NEUBLÍŽI, ĽUĎOM ÁNO komunikoval inovatívnu zbierku na pomoc ľuďom bez domova v Bratislave, ktorú pripravila Slovenská sporiteľňa v spolupráci s mestom Bratislava. V komunikácii sme využili ikonické bratislavské sochy, ktoré sa na niekoľko týždňov stali influencermi a z influencerov sme naopak urobili živé sochy.

Zdieľať
Náš prístup
01.
Challenge

Spolu so SLSP veríme, že strecha nad hlavou je základným predpokladom pre dôstojný život. Nie všetci však majú toto šťastie a preto sme s mestom Bratislava plánovali pomôcť ľuďom bez domova na Hlavnom vianočnom trhu. Z každej bezkontaktnej platby malo 10 centov putovať na pomoc neziskovým organizáciám Vagus, Depaul a Proti prúdu. Keďže vianočné trhy boli kvôli pandémii zrušené, rýchlo sme vymysleli alternatívne riešenie.

02.
Insight+Strategy

Vychádzali sme z insightu, že počas treskúcej zimy v uliciach Bratislavy ostávajú iba sochy a okrem nich žiaľ aj tisícky ľudí bez domova. Kampaň na zbierku na pomoc ľuďom bez domova sme preto zastrešili ideou SOCHÁM ZIMA NEUBLÍŽI, ĽUĎOM ÁNO.

Z aktivity na vianočných trhoch sa stala celomestská verejná zbierka, do ktorej sa mohol zapojiť každý. Spoločne sme tak mohli pomôcť ešte viac. Ľudom v núdzi sme vyslali signál, že v tomto náročnom období nie sú sami. Navyše okrem kampane sa Slovenská sporiteľňa vďaka svojej inovácii GOODPAY zaviazala znásobiť každý dar na transparentný účet zbierky.

03.
Activation

Na podporu verejnej zbierky sme pripravili kampaň zacielenú na hlavné mesto, zamestnancov banky, ale tiež našich klientov z BA regiónu.

Ako tváre kampane sme využili skutočné známe sochy v uliciach Bratislavy, ku ktorým sme umiestnili „kartónové“ tabule, aké majú pri sebe častokrát práve ľudia bez domova. Tieto vyzývali na príspevok do zbierky. Namiesto klasických OOH nosičov, ktoré tvoria vizuálny smog, sme sa tak zamerali na tzv. „užitočný outdoor“. Na komunikáciu zbierky sme využili aj komikov Simonu Salátovú a Fera Joke, ktorí sa v najzasneženejší deň v BA prezliekli za živé sochy. Takto vznikli aj kampaňové spoty a výstupy na ich Instagrame.

Informácie o zbierke sme sústredili na webe, odkiaľ sa ľudia mohli aj prekliknúť priamo do svojej bankovej apky. Ako moderná banka sme celú zbierku sme urobili čisto bezhotovostnú. Ľudia mohli prispieť oskenovaním QR kódu na tabuliach v meste, cez inováciu payme alebo štandardným prevodom na účet zbierky.

Motiváciou prispieť bol náš záväzok znásobiť dary do výšky 15-tis.€.

Zbierku sme komunikovali aj v médiách cez tlačovú správu, PR články a natívne spolupráce s presahom na sociálne siete publisherov.

Výsledky

Aj napriek tomu, že v čase trvania kampane prebiehali zbierky samotných neziskoviek, do zbierky prispelo 600 ľudí. Vyzbierali sme sumu 11 500 eur a celkovo sme organizáciám prispeli 26 500 eur. Oproti plánovanej aktivite na vianočných trhoch sa tak podpora takmer zdvojnásobila.

Z kampane benefitovala aj značka SLSP. Ako zodpovedný líder sme potvrdili naše poslanie, že v oblasti bývania chceme byť nielen úspešní, ale tiež prospešní. Okrem pomoci znevýhodneným ľuďom sme potvrdili naše poslanie, aby Bratislava bola lepším a priateľskejším mestom pre život teraz aj v budúcnosti.

600
prispievajúcich
11 500€
vyzbieraných
26 500€
celkový príspevok

Growth Stories