Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Doma nakupujem

Klient

Slovenská sporiteľňa

Trh

Slovensko

Positive Provocation

Slováci ročne minú takmer dva a pol miliardy na nákupy v zahraničí. Slovenská sporiteľna chcela, aby tieto peniaze ostali doma a pomohli tak koronou ťažko zasiahnutej slovenskej ekonomike. Preto prišli s iniciatívou Doma nakupujem, ktorá motivovala spotrebiteľov nakupovať v slovenských eshopoch, obchodoch a prevádzkach. Komunikačná kampaň odštartovala hybridným mediálnym eventom – viac ako 16 tisíc divákov si pozrelo live stream zo Starej tržnice, kde bolo vysvetlené hlavné posolstvo.

Zdieľať
Náš prístup
01.
Challenge

SLSP analýzou dát zistila, že zo Slovenska odíde 2,4 mld. eur ročne na nákupy v zahraničí (platby cez POS terminály a eshopy). Z toho pred Vianocami viac ako 450 miliónov. Cieľom kampane bolo primäť širokú verejnosť nakupovať v slovenských obchodoch a eshopoch a podporiť tým kovidom poznačenú slovenskú ekonomiku.

 

02.
Insight+Strategy

CSR je dôležitou súčasťou pozicioningu značky Slovenskej sporiteľne. Zároveň sa profiluje aj ako banka pre firmy a podnikateľov. SLSP veľmi citlivo vníma problémy podnikateľov v dôsledku korony. Preto sa rozhodli podporiť ich. Vytvorili sme hnutie DOMA NAKUPUJEM.

Cieľom hnutia bolo motivovať spotrebiteľov, aby v kríze podporili nákupom firmy podnikajúce na Slovensku. Iniciatívu sme podporili špeciálnou komunikačnou kampaňou.

Dlhodobými cieľmi Slovenskej sporiteľne v oblasti firiem a podnikateľov sú budovanie značky – povedomia o banke (aj) pre firmy a podnikateľov, v segmentoch micros a SME, rast z pozície trhovej trojky na lídra (v b2b segmente), a budovať povedomie o banke ako lídrovi v oblasti CSR.

DOMA NAKUPUJEM sa stalo komunikačným formátom, ktorý v sebe prepája všetky tieto ciele. Hlavnou komunikačnou výzvou bolo, ako nastaviť iniciatívu tak, aby splnila tieto ciele a zároveň umožňovala aktívne zapájanie sa firiem.

03.
Activation

V prvej fáze projektu sme vyzvali firmy podnikajúce na Slovensku, aby sa zapojili a a stali sa súčasťou hnutia Doma nakupujem. Do iniciatívy sa napokon zapojilo 1440 signatárov – firiem, ktorí získali marketingový support.

V druhej fáze sme celý projekt podporili komplexnou massmarketovou mediálnou kampaňou v televízii, rádiu, printe, online, PR aktivitami, aj cez sociálne siete a influencerov.

Integrovanou kampaňou sme si tak zabezpečili oslovenie B2B aj B2C publík.

 

Výsledky

DOMA NAKUPUJEM sa vďaka špeciálnej komunikačnej kampani stalo jednou z najúspešnejších mobilizačných aktivít firiem na Slovensku. Web iniciatívy navštívilo viac než 115 tisíc ľudí, celková znalosť kampane sa vyšplhala na 55%. Z oslovených účastníkov prieskumu polovica potvrdila, že hnutie Doma nakupujem ich motivovalo nakupovať doma na Slovensku.

1440
zapojených firiem
115994
návštevníkov webu
55%
celková znalosť kampane

Growth Stories