Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

ENTER Digitálna generácia Slovenska

Klient

Slovak Telekom

Trh

Slovensko

Positive Provocation

Sme pripravení na digitálnu revolúciu? 36% budúcich pracovných pozícii je ohrozených automatizáciou. Digitálne zručnosti sú pre budúcnosť našich detí a krajiny nevyhnutné. Informatika patrí medzi najmenej obľúbené predmety. Učiteľom chýbajú odborné znalosti a inšpirácia. Výsledok? Záujem o štúdium informatiky medzi deťmi na základnej škole klesol o 11%. V Telekome sa preto rozhodli podporiť vzťah detí k programovaniu a informatike prostredníctvom projektu ENTER a ukázať im, že programovanie je zábavné.

Zdieľať
Náš prístup
01.
Challenge

Vieme, že dostať tému vzdelávania a informatiky k mladým ľuďom je zložité. Najdôležitejším cieľom bolo ich zaujať a ukázať im, že programovanie je pre všetkých. Nielen pre jednotkárov, matematikov či „geekov“. Chceli sme im predstaviť informatiku a programovanie ako zábavu a tvorivú činnosť, ktorú môžu využiť kdekoľvek. Preto sme školám sprístupnili moderné vzdelávacie pomôcky a podporili učiteľov v učení informatiky cez micro:bit – mikropočítač pomáhajúci rozvíjať digitálne zručnosti.

02.
Insight+Strategy

Naša kampaň potrebovala osloviť a zaujať 2 cieľové skupiny – deti a rodičia. Na mladých sme chceli vplývať aj prostredníctvom rodičov a učiteľov. Pri rodičoch bolo kľúčové, aby vnímali dôležitosť digitálnych zručností pre budúcnosť svojich detí. Učitelia sú kľúčom k tomu, aby si deti vytvorili vzťah k predmetu na školách. Dôležité bolo, aby sme ich získali na svoju stranu a stali sa ambasádormi micro:bitu na svojich školách, na čo sme využili grantový program.

Video, ktoré v online svete obľubujú všetky vekové kategórie, bolo našim hlavným formátom. Obe cieľové skupiny si vyžadovali špecifický prístup v mediálnej stratégii. Deti do 15 rokov sme vedeli online platenými kanálmi osloviť len čiastočne. Navyše zaujať ich touto formou s témou vzdelávania si vyžadovalo aj úplne iný prístup, bolo dôležité, aby náš odkaz vyzeral čo najviac prirodzene. Influenceri boli jasnou odpoveďou. Nie všetci však majú taký rešpekt a pozornosť tejto cieľovej skupiny je roztrieštená medzi rôzne mená. Preto sme potrebovali silné meno, ktoré reprezentuje príbeh a hodnoty našej kampane a zároveň ho väčšina mladých uznáva a vníma ako príklad úspechu.

03.
Activation

Ambasádorom kampane sa stal najpopulárnejší YouTuber Gogo, ktorý sa cez svoj príbeh prihováral mladým na YouTube, sociálnych sieťach a TV spote. Cez netradičný spot s našim hlavným hrdinom sme mladým ukázali, že tvoriť je zábava, ale vyžaduje si to aj prácu a vzdelávanie. V kampani sa ku Gogovi pripojila ďalšia známa YouTuberka Patra Bene. Spolu pre mladých ľudí pripravili sériu videí, v ktorých im ukázali, že programovať sa môže naučiť každý a je to navyše zábava. Ich videá prezentovali „cool“ veci, ktoré si môžu doma vyskúšať aj ich fanúšikova.

Kampaň sme obohatili aj o webový mini-seriál, micro:battle. V ňom si Gogo s osobnosťami ako Peter Sagan či Ego pokecal o digitálnom vzdelávaní a zasúťažil v rôznych disciplínach. O víťazovi vždy rozhodoval micro:bit. To, aké skvelé veci si môže spraviť s micro:bitom každý, sme ukázali aj na TikTok-u. Tieto videá mali viac ako 600 000 pozretí.

Plnohodnotnú mediálnu podporu sme naplánovali aj pre rodičov. Tým sme komunikovali dôležitosť rozvoja digitálnych zručností cez TV a online kampaň. Tému sme ďalej rozvíjali cez natívnu spoluprácu s portálom SME.sk.

Výsledky

Naši ambasádori nám pomohli dostať posolstvo k ľuďom viac ako 5 000 000 krát a ich príspevky mali viac ako 300 000 pozitívnych reakcií. To, že kampaň šírila pozitívnu náladu, potvrdzuje celkový sentiment kampane, ktorý bol 3x vyšší ako benchmark.

O 60% viac rodičov, ktorí videli našu kampaň, súhlasili, že digitálne zručnosti sú dôležité pre budúcnosť ich detí. Do projektu ENTER sa zapojilo 253 škôl a inšpirovali sme až 400 učiteľov, ktorí sa zapojili do online školení. Ľudia si zároveň začali spájať Telekom s podporou digitálneho vzdelávania najviac spomedzi operátorov na Slovensku.

5 mil.
zhliadnutí príspevkov
300 000
pozitívnych reakcií
253
zapojených škôl

Growth Stories