Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Jama Levova II.

Klient

Slovenská sporiteľňa

Trh

Slovensko

Positive Provocation

Slovenská sporiteľňa sa rozhodla prebudiť draka v slovenskom podnikaní. Uvedením veľkoformátovej televíznou šou Jama levova sme rozpútali oheň inovácií a inšpirácie medzi masou pasívnych Slovákov. Naším cieľom bolo nielen posilniť vnímanie a pozíciu banky v B2B segmente, ale aj nakopnúť Slovensko a ukázať ľuďom, že podnikať sa dá.

Zdieľať
Náš prístup
01.
Challenge

Slovenská sporiteľňa dlhodobo zápasí s problémom ako preraziť v segmente B2B bankovníctva a pohybuje sa v trhovom podieli v tomto segmente na 3. – 4. mieste medzi svojimi top konkurentmi, pričom v segmente B2C je jasnou jednotkou. Po otestovaní viacerých komunikačných a kreatívnych prístupov v priebehu rokov potrebovala banka nájsť atraktívny a jedinečný komunikačný nástroj, ktorý by jej umožnil masovo budovať pro-podnikateľský brand atribút.

Historicky sa SLSP snažila v komunikácii B2B propozície cieliť vždy priamo B2B publiká, nech už boli v rôznych obdobiach definované akokoľvek – od mikro podnikateľov, cez SME až po veľké podniky. Aj keď rôzne koncepty prinášali rôzne výsledky v oblasti predaja B2B produktov, v konečnom dôsledku nedokázali trvalo zlepšiť vnímanie SLSP ako banky pre podnikateľov a tak neprispievali k udržateľnému rastu trhového podielu.

Vďaka hĺbkovej analýze vnímania konkurenčných značiek a ich komunikácie na B2B aj B2C publiká sme si uvedomili, že hlavní konkurenti v B2B segmente si svoje vnímanie ako banky pre podnikateľov dlhodobo budovali nie len priamou komunikáciou B2B produktov na B2B publiká ale aj obsahom a formou imidžovej komunikácie brandu na široké B2C publikum.

Potrebovali sme preto riešenie s masovým zásahom, ktoré bude vedieť osloviť každého, komu je téma biznisu a podnikania blízka, či už ako živobytie alebo len v rovine záujmu.

02.
Insight+Strategy

Ako to už býva, na kľúčový insight, ktorý naštartoval celý projekt Jama levova sme narazili pri riešení úlohy, ktorá s komunikáciou B2B ponuky priamo ani nesúvisela.

Pri analýze potenciálu bankových investičných produktov v celej populácii sme zistili, že ľudia na Slovensku narábajú so svojimi dlhodobými financiami a investíciami veľmi pasívne. Len nepatrný zlomok z tých, ktorí disponujú relevantnou finančnou rezervou, je ochotný ju investovať do podnikateľského projektu, alebo dokonca uvažovať o tom, že by sa sami stali podnikateľmi.

To nás viedlo k prepojeniu dvoch zdanlivo nesúvisiacich bodov a zrodila sa myšlienka začať si vychovávať vlastné nové potenciálne podnikateľské publikum tým, že budeme ľudí provokovať, aby si skúsili aspoň predstaviť, že svoje usporené alebo investované finančné prostriedky použijú na založenie vlastného biznisu. Chceli sme im vštepiť zárodok myšlienky, že aj oni sa môžu jedného dňa stať úspešnými podnikateľmi. A samozrejme sme chceli, aby si pamätali, že to bola Slovenská sporiteľňa, kto im dal toto prvé pošťuchnutie a príležitosť.

Na vybudovanie takejto motivácie medzi pasívnym masovým publikom sme potrebovali skutočne masový mediálny prostriedok na doručenie posolstva a sprostredkovanie toho, ako sa taký začínajúci podnikateľ cíti.

03.
Activation

Riešenie sme našli v spoločnom projekte obsahového partnerstva Jama levova, čiže lokálnej adaptácii licencovaného formátu Dragon’s Den. Išlo o prvé partnerstvo svojho druhu na slovenskom trhu, ktoré sprostredkovala skupina Motion Content Group patriaca pod GroupM, pričom Slovenská sporiteľňa tak vstúpila do partnerstva s jedným z najväčších vysielateľov TV Markíza. O dobrej vzájomnej chémii tohto spojenia snáď najviac svedčí skutočnosť, že sme v roku 2024 úspešne zrealizovali už druhú sériu spoločnej šou.

Program sme si potrebovali v očiach diváka doslova privlastniť a preto sme logo Slovenskej sporiteľne dostali okrem porotcovských tabletov až na tri miesta: priamo do Jamy, čiže hlavného štúdia, kde budova centrály Slovenskej sporiteľne spolu s logom tvorila kulisu samotným levom, rovnako aj do zákulisia, tzv. family room, kde rodiny súťažiacich reagovali na dianie pred porotcami, a napokon aj do tzv. rozhovorovne, kde porotcovia aj účastníci zdieľali svoje dojmy a postrehy.

A nezostalo iba pri logu. SLSP pôsobila prostredníctvom svojho experta Jakuba Kábrta ako akýsi šiesty levík. Jakub vytypovaným súťažiacim dodával odvahu a motivoval ich do ďalšieho podnikania darčekovým biznis balíčkom produktov banky. Na súťažiacich si Jakub počkal vo family roome a zhodnotil ich prezentáciu z pohľadu Slovenskej sporiteľne.

Okrem prítomnosti v samotnej televíznej šou banka ponúkla exkluzívny obsah na svojich sociálnych kanáloch a náš zámer rozpodnikať Slovensko sme preniesli aj do reálneho času, aby sme šancu získať podporu dali aj podnikania chtivým Slovákom, ktorí sa do samotnej šou nestihli prihlásiť. Pripravili sme pre nich súťaž o 10 000 EUR. Stačil im skvelý nápad a jeho rozpracovanie v podobe biznis plánu, na ktorý sme im poskytli aj praktickú šablónu na súťažnom webe odvahapodnikat.sk, kde sa potom aj priamo prihlásili.

Výsledky

Epizódu po epizóde získavala Jama levova na sile a prinášala silnú sledovanosť, a vo svojej druhej sérii medzi augustom a októbrom 2024 celkovo zasiahla až 28,9% slovenskej populácie (podľa peoplemetrového merania PMT), čiže takmer 1,5 milióna Slovákov.

V súlade s našimi cieľmi sa v programe podarilo presadiť aj značku Slovenská sporiteľňa. Prítomnosť značky v programe si všimlo až 77% divákov. U divákov relácie sme namerali o 47% vyššiu pravdepodobnosť, že budú považovať SLSP za banku, ktorá pomáha pripraviť biznis na budúcnosť, čo je hlavným B2B claimom SLSP. Významný uplift sme zaznamenali aj u ďalších kľúčových brand atribútov: „Banka pre firmy a podnikateľov“ o 12%, „Inovatívna“ o 28%, „Optimistická“ o 224% a „Komunikuje zaujímavým spôsobom“ o 92%.

„Spoločensky“ najdôležitejším výsledkom však bolo to, že šou skutočne dokázala pozitívne vyprovokovať svojich divákov k tomu, aby začali sami uvažovať o podnikaní. Až 37 % jej divákov dokázala šou inšpirovať k takejto úvahe, pričom 9% odpovedalo na túto otázku z určitosťou. A to už je slušný zárodok novej aktívnejšej masy potenciálnych podnikateľov s oveľa väčším príklonom k Slovenskej sporiteľni ako banke pre podnikanie. Tento efekt potvrdili aj posuny v dátach MML-TGI po odvysielaní prvej série.

1,5 milióna Slovákov
zasiahla 2. séria
77% divákov
si všimlo prítomnosť značky
37% divákov
dokázala šou inšpirovať k úvahe o podnikaní

Growth Stories