Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Moji milí Slováci

Klient

Slovenská sporiteľňa

Trh

Slovensko

Positive Provocation

Slovenská sporiteľňa priniesla späť hlas legendy, ktorá svojou tvorbou a humorom povzbudzovala národ k optimizmu – Júliusa Satinského. Stal sa tak prvým Slovákom, ktorého hlas vytvorila umelá inteligencia a zároveň prvým Slovákom, ktorého syntetický hlas prehovoril v reklame. Vďaka súhlasu a podpore rodiny sa hlas Jula stal kľúčovým assetom kampane Slovenskej sporiteľne. Objavil sa v TV, rozhlase, ale aj ako organická súčasť podcastov.

Zdieľať
Náš prístup
01.
Challenge

Všetky banky klientov otravujú produktovými benefitmi a percentami. Slovenskú sporiteľňa ako líder na trhu zmenila paradigmu v bankovej komunikácii. Líderské značky reagujú na atmosféru v spoločnosti a neboja sa ukázať svoj názor.

Zo Slovenska sa dlhodobo vytráca optimizmus a viera v lepšiu budúcnosť. Novým konceptom “Budúcnosť je vaša” sme sa rozhodli inšpirovať k optimistickému pohľadu na budúcnosť v našej krajine. Po babičke Žofii, rodiacej matke a navrátilcovi na Slovensko sme hľadali ďalšieho hrdinu, ktorý v ťažkých časoch inšpiruje Slovákov k väčšiemu sebavedomiu.

Komunikačným cieľom bolo budovať pozicioning banky, ktorej záleží na budúcnosti Slovenska a mať spontánne najznámejšiu komunikačnú kampaň vo finančnom sektore.

02.
Insight+Strategy

Slovenská spoločnosť je extrémne polarizovaná a nemá osobnosť, ktorá by ju spájala a mohla sa národu prihovoriť. Aby sme spoločnosť povzbudili k optimizmu, potrebovali sme priniesť silný asset, ktorý by to dokázal.

Herec a komik Julo Satinský takýto bol. Jeho životnou misiou bolo povzbudzovať Slovákov. Jeho myšlienky ani 20 rokov po jeho smrti nestratili nič na aktuálnosti a dokážu inšpirovať aj v čase krízy. Prieskum agentúry Ipsos nám potvrdil, že Satinský je široko akceptovaný a spája Slovákov a a stále patrí k najpopulárnejším komikom.

Naskytla sa preto príležitosť spojiť národného hrdinu, optimistické posolstvo značky s inováciou – oživiť nečakaného hrdinu s použitím AI technológie. Keďže bol Julo už 20 rokov po smrti, potrebovali sme najprv získať súhlas rodiny na oživenie jeho hlasu a myšlienok z jeho knihy Moji milí slováci.

Aby však mohol Július Satinský prehovoriť, museli sme nájsť neurónovú sieť, ktorá vie po slovensky. Problém bol, že v čase, keď kampaň vznikala, slovenčinu neovládala žiadna umelá inteligencia na svete a nijaká spoločnosť nejavila ochotu naučiť sa ju.

Výzvu prijal ukrajinský startup Respeecher, ktorého neurónová sieť tvorí hlasy pre Holywood a vytvorila aj hlas Darth Vadera. Okrem slovenčiny sa Respeecher musel popasovať s výzvou pracovať so starými Julovými nahrávkami 80-tych rokov. To sa podarilo a výsledok predčil očakávania. Julov syntetický hlas bol podľa Satinského dcéry na nerozoznanie od originálu. Tak vznikla na Slovensku historicky prvá kampaň, v ktorej je použitý hlas vytvorený pomocou AI.

03.
Activation

Kreatívne assety so syntetickým hlasom Jula Satinského sme prispôsobili na mieru každému kanálu – v televízii a online sme povzbudzovali emotívnym vianočným príbehom, v rozhlase sme priznali, že ide o hlas vytvorený AI, v digitáli sme Julovým hlasom adresne povzbudzovali ako organická súčasť podcastov.

Na webe SLSP mohli ľudia nájsť making of Julovho hlasu a odkaz na kapitolu z knihy Moji milí Slováci nahratú Julovým syntentizovaným hlasom.

Všetok obsah vychádzal zo Satinského slov a bol schvaľovaný dcérou Luciou Molnár Satinskou, ktorá spravuje jeho literárnu pozostalosť.

Návratom Jula Satinského a technológiou tvorby jeho hlasu sme zaplnili mediálny priestor na pár týždňov, pričom vznikla aj dôležitá diskusia o etických aspektoch využívania umelej inteligencie.

Výsledky

Kampaň so syntetickým hlasom Jula Satinského dosiahla rekordné výsledky. Stala sa najznámejšou kampaňou SLSP za poslednú dekádu. Úroveň spontánnej znalosti kampane dosiahla 53% a podporene ju pozná až 9 z 10 Slovákov.

Kampaň sa stala spoločensky diskutovanou témou v televíznych novinách, bulvári, rozhlasových a politických relácií. Dostala sa do reportáží Markíza aj TV Joj, na titulnú stranu Nového Času, do živých debát na sociálnych sieťach, zmienil ju Sajfa vo Fun rádiu a riaditeľka Brand Hubu Slovenskej sporiteľne Dáša Juríková o nej diskutovala v politickej debatnej relácii Zuzany Kovačič Hanzelovej.

Spontánne PR vygenerovalo 115 výstupov, ktoré predstavujú mediálny priestor v hodnote viac ako 257 tisíc eur. Neplatené výstupy mali celkovo 9,5 milióna videní.

9,5 milióna
videní neplatených výstupov
53%
úroveň spontánnej znalosti reklamy

Growth Stories