Plzeňský Prazdroj
Slovensko
Radegast dlhodobo prepája svoju značku s vysokohorskými nosičmi, aby zdôraznil hodnoty ako prekonávanie výziev, mužnosť a silu. Aby sme priblížili náročnosť tejto profesie, zapojili sme do experimentu redaktora Markízy, Pavla Borkoviča, ktorý sa pomocou špeciálneho tréningového programu od Maroša Molára pripravoval na pretek Sherpa Rally. Jeho cesta bola zdokumentovaná okrem sociálnych sietí aj v reláciách Teleráno, Reflex a Televízne noviny.
Vysokohorskí nosiči sú uzavretá komunita, ktorá doposiaľ nedostávala mediálnu podporu. Preto bolo potrebné vybrať masovo zásahové médium, v ktorom bude priestor pre storytelling. Aby sme dostali príbeh do spravodajských formátov, bolo potrebné prísť so zaujímavým príbehom, ktorý vyrozpráva samotný redaktor v rámci svojich reportáží, ktoré by boli v súlade s legislatívnymi obmedzeniami spravodajstva.
V kampani sme mali jasné hlavné ciele:
1) Prepojiť značku Radegast s hodnotami vysokohorských nosičov: sila, húževnatosť, prekonávanie výziev.
2) Priblížiť verejnosti náročnú profesiu vysokohorských nosičov: prostredníctvom autentického zážitku redaktora.
Nosičskému remeslu sa spolu s Radegastom dostalo nebývalej televíznej vizibility aj napriek výrazným obmedzeniam spravodajského formátu. Pavol spolu s Radegastom priniesli do obývačiek divákov silný príbeh o ľudskej húževnatosti a hrdosti, ukázali silu a jednečnost tohto povolania, ktorým sa Slovensko môže pýšiť.
Vybrali sme redaktora Televíznych Novín, Pavla Borkoviča, známeho svojou láskou k prírode a vyzvali sme ho absolvovať pretek vysokohorských nosičov Sherpa Rally 2023. V spolupráci s influencerom roka – trénerom Marošom Molnárom mu Radegast zostavil detailný niekoľkomesačný tréningový program, prispôsobený na výkon vo vysokorskom prostredí.
Toto všetko zdokumentoval v sérii 3 reportáží v prime time spravodajskej relácii Reflex, v 2x živých vstupoch v rannej show Teleráno a finálny výstup ukázal v hlavných televíznych Novinách na Markíze – najsledovanejšom spravodajstve na Slovensku. Výsledkom úsilia celého teamu bolo úspešne zdolanie preteku, Aj napriek výrazným obmedzeniam spravodajského formátu bolo všetko dokumentované pod #HORKAVYZVA, ktorý sa stal symbolom prekonávania vlastných limitov a sily.
Pavol spolu s Radegastom priniesli do obývačiek divákov silný príbeh o ľudskej húževnatosti a hrdosti, ukázali silu a jedinečnost tohto povolania, ktorým sa Slovensko môže pýšiť.
V rámci živého vstupu v Teleráne za prítomnosti známeho trénera Maroša Molnára výzvu prijal. Prvá reportáž v Reflexe ukazovala redaktorovu tréningovú fázu. V rámci druhej reportáže bol vyslaný na bootcamp do Vysokých Tatier, vedený pod taktovkou mentora a nosiča Štefana Bačkora. Svoju fyzickú premenu ukázal aj v druhom živom vstupe v Teleráne.
Výsledkom úsilia celého teamu bolo úspešne zdolanie preteku, ktoré zaznamenal v tretej Reflex reportáži a taktiež v Televíznych novinách.
Reflex reportáže a televízne Noviny ukázali príbeh v najprémiovejších a najsledovanejších spravodajských formátoch na Markíze. V rámci živých vstupov v rannej show Teleráno, dostala výzva viac ako 2-násobný časový priestor ako dostávajú iné štandardné komerčné spolupráce. Výsledkom bolo zasiahnutie viac ako 1/3 cieľovej skupiny zaujímavým príbehom, ktorý pomohol ukázať nenúteným spôsobom hodnoty značky.