Slovenská sporiteľňa
Slovensko
So Slovenskou sporiteľňou sme upozornili na ústrednú potrebu mladých ľudí niekam patriť a spoznať samých seba, a pri príprave ideového konceptu kampane sme dostali do popredia úlohu dát a výskumu na to, aby sme mladým túto ich potrebu sebapoznania kampaňou aj reálne pomohli naplniť.
Slovenská sporiteľňa hľadala cestu, ako čo najviac priblížiť význam slobody spojenej s okrúhlym výročím Zamatovej revolúcie mladým ľuďom vo veku do 30 rokov, ktorí už November 89 na vlastnej koži nezažili. Samozrejme, nakoľko ide o banku, dôležité bolo aj prepojiť hodnotu slobody s vnímaním peňazí.
Pre Slovenskú sporiteľňu sme preto zrealizovali najväčší prieskum o vzťahu mladých k slobode a peniazom v histórii Slovenska. 1800 respondentov vo veku 15-30 rokov sme sa pýtali napríklad na to, ako slobodní sa cítia, čo pre nich sloboda znamená, alebo nakoľko podľa nich peniaze slobode napomáhajú alebo jej naopak bránia.
Dáta z prieskumu sme napokon zhmotnili do unikátnej novej typológie mladých ľudí, založenej na ich vzťahu k slobode a peniazom. Identifikovali sme 11 špecifických typov mladých, od lovcov leteniek, dobyvateľov sveta, optimistických pracantov, cez vreckových rebelov či impulzívnych bohémov až po zasnených prokrastinátorov.
A novembrovú kampaň Slovenskej sporiteľne sme postavili práve na týchto dátach.
Dáta o všetkých 11 typoch mladých sme naliali do interaktívneho online kvízu, ktorý sa stal ústredným prvkom kampane. Kvíz tak dal všetkým mladým ľuďom na Slovensku možnosť zistiť, do ktorého typu patria a o kúsok lepšie tak spoznať seba samého. Podľa konkrétneho typu sme im potom navyše vedeli ponúknuť relevantné finančné tipy a vhodné bankové produkty. V kampani ich k zapojeniu do kvízu okrem videí, bannerov a formátov na sociálnych sieťach nabádali aj šiesti špeciálne zvolení influenceri, série natívnych článkov a televízne rozhovory s psychológom na tému vzťahu slobody a dospievania.
Mladí spolu dokončili 70 000 kvízov, imidžové atribúty ako Moderná banka a Rozumie mladým výrazne narástli, a hlavne, otvorilo sa o 40% viac účtov pre mladých.