Slovenská sporiteľňa
Slovensko
Pandémia a lockdown zintenzívnili problém duševného zdravia a domáceho násilia. Mnohé ženy, muži a deti čelili doma náročným situáciám. Slovenská sporiteľňa sa rozhodla konať. Priniesla na obrazovky unikátny branded content – televízny gala večer, ktorý dokázal významne pomôcť ľuďom s duševnými problémami a obetiam domáceho násilia. Okrem zábavy, ktorú po čase kultúrneho pôstu priniesla na obrazovky, venovala spolu s Nadáciou Markíza značnú sumu určenú na pomoc.
Výzvou bolo pre komunikačne „ťažké témy“ ako sú krízová linka a domáce násilie vytvoriť atraktívny branded content, s potenciálom aktivácie čo najširšieho publika, s cieľom finančne pomôcť krízovej linke a obetiam domáceho násilia.
Bolo potrebné komunikačne prepojiť content so značkou SLSP a ich komunikačnou platformou #spolumamenato.
Bežne vytvára médium obsah a hľadá sponzora. V tomto prípade sme to so SLSP urobili presne naopak. Vymysleli sme media formát, ktorý mal pomáhať a hľadali sme silného mediálneho partnera, ktorý sa bude spolupodieľať na obsahu a jeho distribúcii.
S bankou a partnermi sme vďaka unikátnemu media placementu vytvorili atraktívnu reláciu, ktorá pomáhala aj zabavila. Mala rozmer pomoci, umožnila poďakovať odborníkom a ľuďom v prvej línii.
Navrhli sme kreatívny mediálny setup k ideovému konceptu SLSP. Úzkou spoluprácou boli idey a inšpirácie pretavené do dramaturgicky vyváženého výstupu.
Dramaturgia sa dynamicky vyvíjala podľa spoločenskej situácie. Uvoľňovanie korona opatrení výrazne posunulo aj charakter relácie. Znamenalo to zvoľniť dramaturgiu, viac inšpirovať, povzbudiť, aj zabaviť. Unikátne mediálne riešenie si vyžadovalo Áčkový program do prime-timu a tomu zodpovedajúci obsah.
Diváci videli významné osobnosti spoločenského života – prezidentku Zuzanu Čaputovú, riaditeľov Slovenskej sporiteľne a TV Markíza. Krízovú linku predstavil psychológ Marek Madro. Večerom sprevádzali Adela Vinczeová a Viktor Vincze. Adela moderátorsky zastrešovala zábavnú zložku večera, Viktor sa postaral o informačnú časť.
Prepojenie so značku SLSP sa nám podarilo dosiahnuť vďaka grafike relácie, blízkej SLSP, vystúpením CEO Slovenskej sporiteľne P. Krutila v štúdiu, ale aj piesni Adama Ďuricu Spolu, s ktorou sme v tom čase pracovali v rámci kampane. Počas programu vznikli 4 reklamné brejky, do ktorých sme umiestnili spoty a exkluzívne sponzoringové odkazy, čím sme jasné prepojenie so SLSP ešte podčiarkli.
Okrem vyzbierania finančnej pomoci tým, ktorí to potrebujú, sa nám podarilo zrealizovať aj niečo doposiaľ nevídané – program ušitý presne na mieru Slovenskej sporiteľne.
Mediálny branded event dokázal významne pomôcť. Ľudia počas vysielania poslali takmer 20-tis. darcovských smsiek. Spolu s pomocou Nadácie Slovenskej sporiteľne a Nadácie Markíza išlo na pomoc 126-tis. eur.
Event mal aj vynikajúcu sledovanosť. V cieľovke 12+ bol počas vysielania 1. na trhu. Reach dosiahol vyše milión divákov, benefičný program sa páčil 87% opýtaných, čo bol skvelý výsledok pre brand banky.