Slovak Telekom
Slovensko
Veľa zadávateľov sa v dnešnej dobe márne snaží osloviť mladých ľudí. Je to náročné, keďže ich pozornosť je rozptýlená a niekedy sa zdá, že je takmer nemožné naladiť sa na ich rozmýšľanie, osloviť ich spôsobom, ktorý ich zaujme a zároveň v médiách, ktoré sú im blízke.
Pochopili sme, že to, po čom mladí najviac túžia, je mať aspoň trochu slobody robiť veci po svojom.
Telekom preto predstavil mobilný program SWIPE, ktorý im dáva slobodu nastaviť si parametre programu presne podľa svojich potrieb. V súlade s produktom, bola aj celá kampaň šitá na mieru mladým ľuďom a niesla sa v duchu hesla – Podľa teba.
Cieľom kampane bolo uviesť mobilný program pre mladých spôsobom, s ktorým sa budú vedieť stotožniť. Predpokladom úspechu malo byť správne pochopenie kľúčového insightu, ktorým je túžba mať aspoň trochu slobody a priestoru robiť veci po svojom.
Telekom preto predstavil mobilný program SWIPE, ktorý im dáva slobodu nastaviť si parametre programu presne podľa svojich potrieb jednoduchým svajpovaním v aplikácii.
Kampaň mala byť teda tiež šitá na mieru mladým ľuďom, aby bola v súlade s produktom a niesla sa v duchu hesla – Podľa Teba.
Hlavnými sledovanými metrikami boli okrem povedomia o produkte a kampani aj engagement a pozitívny sentiment v spojení s kampaňou, čo malo prehĺbiť prepojenie mladých s novou značkou.
V súlade s heslom kampane „Podľa Teba“, bola od začiatku celá kampaň postavená pre dosiahnutie čo najväčšieho engagementu.
V prvej, aktivačnej fáze, sme mladých nechali vyjadriť svoj názor na sociálnych sieťach, ako by mal videoklip vyzerať, čo by mal mať Gleb oblečené a kde by sa mal nachádzať. Pod postami Gleba a SWIPE sme zbierali zaujímavé nápady a aktivačné videá naznačovali, že do klipu sa môžu dostať aj poriadne úlety.
Zbierať nápady nám pomáhali aj ďalší influenceri a Refresher. Niektorí, ako napríklad Oski a Janis, sa s tým zžili natoľko, že sami do podmazu zarepovali. Keďže majú veľký vplyv medzi mladými a veľa ich fanúšikov fandí Glebovi, toto video na TikToku a na Instagram Reels samo o sebe dosiahlo viac ako 300 000 prehraní. Samotný Gleb ho zhodnotil tak, že tento cover bol „lepší ako originál“.
Od fázy zbierania nápadov, až po uvedenie klipu, nám s kampaňou pomáhal aj Refresher, ktorý priniesol 1,6 milióna views, čo kampaň spravilo medzi mladými neprehliadnuteľnou. Tu sme odštartovali s formátom Close Friends, kde redaktori Glebovi kládli 10 osobných otázok a zaznela teda aj výzva na komentovanie.
Nakoniec sa zozbieralo viac ako 3 000 nápadov, čo vytvorilo veľmi silnú bázu pre ďalšiu fázu kampane.
Aj vďaka týmto aktivitám uzrel svetlo sveta prvý videoklip navrhnutý mladými pre mladých, ktorý priamo odkazoval na komentáre reálnych ľudí zo sociálnych sietí a nápadito zapracoval tieto nápady do vizuálneho obsahu. Okrem klipu Gleb využil pozbierané nápady aj pre svoj rapový text a ako inak by sa mohol track volať, ak nie SWIPE!
Videoklip sme použili ako hlavné online video aj TV spot, primárne s cielením na GenZ. Keďže televízia nie je kľúčovým médiom pre GenZ, aj v našej kampani slúžila skôr pre budovanie inkrementálneho reachu k digitálu.
Šírenie klipu prebiehalo cez platené médiá, ale veľkú rolu zohrávalo aj organické šírenie. Digitál bol postavený na sociálnych sieťach, kde sa mladí zdržiavajú najviac a je tam ideálne prostredie pre získavanie earned media.
Gleb zároveň umiestnil klip aj na svojich účtoch, čím sme sa dostali aj do užšej skupiny jeho skalných fanúšikov a bolo cítiť, že reklamu nadšene prijali.
Aj v tejto fáze nám pomáhal Refresher tým, že tlačili nový videoklip cez svoje sociálne siete. Ich ankety nám ukázali, že mladí novým trackom žijú, keďže ho niektorí poznali naspamäť.
Opäť sa zapojili aj influenceri, ktorí prišli na krst nového klipu do nového centra klubovej hudby v Bratislave – KC Dunaj – na krst nového tracku spojený s koncertom Gleba a pripravili z podujatia veľa zaujímavého contentu.
V aktivačnej fáze s výzvou sa nám podarilo zozbierať viac ako 3 000 nápadov ku klipu.
Videoklip, ktorý sme použili ako hlavné online video aj TV spot, zasiahlo viac ako 90% Gen Z. Na YouTube ho ľudia sledovali v priemere až 42 sekúnd a dosiahlo 1,2 milióna dopozeraní.
Okrem platených formátov, Gleb zverejnil videoklip aj na svojom Youtube kanáli – stal sa z neho hit s viac ako 100 000 organickými views.
Refresher priniesol 1,6 milióna views, čo kampaň spravilo neprehliadnuteľnou.
Oski a Janis v aktivačnej fáze vyzbierali so svojou adaptáciou tracku SWIPE 301 000 prehraní. Podľa Gleba bolo ich dielo „Lepšie ako originál“.
Navyše zaujal aj rádiá a bude súťažiť v hitparáde Europa 2 – Banger Leta.
Ľudia ho milujú a dávajú to najavo v komentároch, ktoré sú skoro výlučne pozitívne.