Mondelez Slovakia
Slovensko
Egg Hunting, čiže vajíčkobranie, nie je v našich končinách zaužívanou veľkonočnou tradíciou. Milka sa rozhodla predstaviť slovenským spotrebiteľom túto milú aktivitu, ktorá má dlhoročnú históriu naprieč Európou. V čase pandémie bolo však nemožné pripraviť aktiváciu v outdoore, a preto sme vajíčkobranie preniesli do onlinu.
Egg Hunting, čiže vajíčkobranie, nie je v našich končinách zaužívanou veľkonočnou tradíciou. Milka sa rozhodla predstaviť slovenským spotrebiteľom túto milú aktivitu, ktorá má dlhoročnú históriu naprieč Európou. V čase pandémie bolo však nemožné pripraviť aktiváciu v outdoore, a preto sme vajíčkobranie preniesli do onlinu.
Cieľom kampane bolo predstaviť zvyk vajíčkobrania, spojiť ho so značkou Milka a realizovať ho aj napriek obmedzeniam súvisiacich s pandémiou.
Milka aj v minulosti realizovala rôzne aktivácie na svojich social kanáloch. Pri online verzii vajíčkobrania sme však chceli ísť ďalej a využiť influencerov a komunitu DayByMe, kde sme videli potenciál vyššieho engagementu a zásahu inej cieľovej skupiny.
Zároveň sme vedeli, že pri influenceroch si môžeme dovoliť aj komplikovanejšiu mechaniku aktivácie, keďže followeri influencerov sú aktívnejší ako fanúšikovia brandových social kanálov.
Samotná komunita DayByMe nám cez svoje instagramové profily @daybyme a @dnes_jem umožnila nielen zbierať správy od súťažiacich, ale tiež organicky spropagovať aktivitu. Využitie týchto profilov výrazne navýšilo záujem o účasť vo vajíčkobraní.
Aktivácie na sociálnych sieťach sa bežne realizujú systémom ,,keep it simple”. My sme sa rozhodli riskovať. Pripravili sme aktivitu, ktorá vyžadovala vyššiu pozornosť spotrebiteľa a náročnejší úkon ako len napísanie jednoduchého komentára pod súťažný post.
Do aktivity sme vybrali štyri influencerky, ktoré najprv vysvetlili zvyk vajíčkobrania, upozornili na súťažnú aktivitu a neskôr bez ďalšieho upozornenia ukryli čokoládové vajíčka Milka do svojich stories. Úlohou followera bolo story s ukrytým vajíčkom nájsť a preposlať v súkromnej správe na profil @daybyme.
Celkovo sa do aktivity zapojilo takmer 1 200 používateľov Instagramu. Vďaka využitiu DayByMe, ktoré organicky rozšírilo informáciu o súťaži, sme dokázali dosiahnuť 2,5-krát vyšší engagement ako je bežný priemer pri boostovaných súťažiach na kanáloch sociálnych médií klienta.
Vajíčkobranie na Instagrame sa tak stalo obľúbenou aktivitou, ktorá angažovala followerov oslovených influencerov do hľadania veľkonočných vajíčok.