Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

Valentín s Nivea a Labello

Klient

Beiersdorf

Trh

Slovensko

Positive Provocation

Influencer marketing sme posunuli o úroveň vyššie, keď sme pri výbere influencerov začali brať do úvahy dáta. S pomocou Influencer Power Index dokážeme odporučiť influencera na základe hodnotovej synergie so značkou a jeho schopnosti ovplyvniť názor spotrebiteľa.

Zdieľať
Náš prístup
01.
Challenge

Spolupracovať s influencermi chce v súčasnosti už takmer každá značka. Napriek rozšírieniu influencer marketingu, jeho vykonávanie je naďalej poznačené nedostatkom všeobecne akceptovaných pravidiel ako napríklad meranie úspešnosti spolupráce s influencerom či meranie výkonu influencerov.

Jedným z prejavov živelnosti influencer marketingu je aj samotný výber influencerov do kampaní klientov. Výber funguje skôr naslepo, vyberáme podľa páčivosti a počtu followerov alebo sa spoliehame stále dokola na tie isté mená, ktoré sa osvedčili v minulosti. V dôsledku toho títo influenceri striedajú spolupráce jednu za druhou.

02.
Insight+Strategy

Vo Wavemakeri sme sa rozhodli pozrieť na výber influencerov inak. Začali sme brať do úvahy širší súbor dát, ktoré by nám pomohli rozšíriť naše znalosti o influenceroch, ich výkone a predovšetkým spojitosti (hodnotovej synergii) so značkou, ktorú majú podporiť.

Vznikol tak Influence Power Index – prieskum, v ktorom až 7500 respondentov hodnotilo 150 slovenských influencerov a celebrít podľa 30 atribútov. Výsledky prieskumu nám umožnili vyrátať afinitu influencera s ľubovoľnou značkou. Voláme to IPI skóre.

IPI skóre je pritom komplexné preváženie výsledkov viacerých metrík, pričom hlavnými piliermi tohto výpočtu sú popularita a poznateľnosť influencera, spojitosť so značkou na základe atribútov (hodnotová synergia) a schopnosť influencera ovplyvniť názor spotrebiteľa, keďže o tom by mal byť celý influencer marketing.

Influencer Power Index sme následne využili pri valentínskej kampani nášho klienta Beiersdorf, ktorá spočívala v podpore produktov značiek Nivea a Labello na sociálnych sieťach influenceriek v čase sviatku zamilovaných.

03.
Activation

Do kampane sme prizvali obľúbené influencerky L3nik, Sisu_kr a Sweet Lady Lollipop, ktoré mali v IPI podľa zadaných atribútov pre túto kampaň najlepšie IPI skóre. K tejto trojici sme ale hľadali ešte jednu instagramerku, ktorá by nebola príliš exponovaná v rámci influencer marketingu ale zároveň by bola verejnosti dostatočne známa. Celkom tvrdý oriešok, ak by sme sa mali tipovať naslepo.

Keďže sme hľadali novú v influencer marketingu neostrieľanú tvár, zamerali sme sa na výsledky IPI, ktoré hovorili o poznateľnosti a popularite influencera. Ostatné metriky boli irelevantné, pretože sme hľadali nové neokukané meno. S najvyšším IPI skóre sa nám podarilo identifikovať Zuzanu Kravárikovú, hviezdu seriálu Oteckovia.

Výsledky

Kampaň priniesla viac ako pol milióna impresií a značky Nivea a Labello prirodzene spojila so sviatkom zamilovaných. Ťahúňkou kampane sa pritom stala práve Zuzka Kraváriková.

66 percent všetkých interakcií získaných v kampani vzniklo na Zuzaninom profile, pričom engagement u Zuzany bol 1,76-krát vyšší ako kampaňový priemer. Z pohľadu efektivity kampane sme sa dostali na CPT úroveň porovnateľnú s cenou za štandardné displayové bannery.

Vytipovať influencera do kampane nie je náročné. Ale nájsť influencera, ktorý pritiahne pozornosť, upúta a pritom je aj hodnotovo so značkou na jednej vlne, je o niečom inom.

Awards & Recognition
Digital PIE 2020

víťaz v kategórii Digital Media Solution

Growth Stories