Beiersdorf
Slovensko
Influencer marketing sme posunuli o úroveň vyššie, keď sme pri výbere influencerov začali brať do úvahy dáta. S pomocou Influencer Power Index dokážeme odporučiť influencera na základe hodnotovej synergie so značkou a jeho schopnosti ovplyvniť názor spotrebiteľa.
Spolupracovať s influencermi chce v súčasnosti už takmer každá značka. Napriek rozšírieniu influencer marketingu, jeho vykonávanie je naďalej poznačené nedostatkom všeobecne akceptovaných pravidiel ako napríklad meranie úspešnosti spolupráce s influencerom či meranie výkonu influencerov.
Jedným z prejavov živelnosti influencer marketingu je aj samotný výber influencerov do kampaní klientov. Výber funguje skôr naslepo, vyberáme podľa páčivosti a počtu followerov alebo sa spoliehame stále dokola na tie isté mená, ktoré sa osvedčili v minulosti. V dôsledku toho títo influenceri striedajú spolupráce jednu za druhou.
Vo Wavemakeri sme sa rozhodli pozrieť na výber influencerov inak. Začali sme brať do úvahy širší súbor dát, ktoré by nám pomohli rozšíriť naše znalosti o influenceroch, ich výkone a predovšetkým spojitosti (hodnotovej synergii) so značkou, ktorú majú podporiť.
Vznikol tak Influence Power Index – prieskum, v ktorom až 7500 respondentov hodnotilo 150 slovenských influencerov a celebrít podľa 30 atribútov. Výsledky prieskumu nám umožnili vyrátať afinitu influencera s ľubovoľnou značkou. Voláme to IPI skóre.
IPI skóre je pritom komplexné preváženie výsledkov viacerých metrík, pričom hlavnými piliermi tohto výpočtu sú popularita a poznateľnosť influencera, spojitosť so značkou na základe atribútov (hodnotová synergia) a schopnosť influencera ovplyvniť názor spotrebiteľa, keďže o tom by mal byť celý influencer marketing.
Influencer Power Index sme následne využili pri valentínskej kampani nášho klienta Beiersdorf, ktorá spočívala v podpore produktov značiek Nivea a Labello na sociálnych sieťach influenceriek v čase sviatku zamilovaných.
Do kampane sme prizvali obľúbené influencerky L3nik, Sisu_kr a Sweet Lady Lollipop, ktoré mali v IPI podľa zadaných atribútov pre túto kampaň najlepšie IPI skóre. K tejto trojici sme ale hľadali ešte jednu instagramerku, ktorá by nebola príliš exponovaná v rámci influencer marketingu ale zároveň by bola verejnosti dostatočne známa. Celkom tvrdý oriešok, ak by sme sa mali tipovať naslepo.
Keďže sme hľadali novú v influencer marketingu neostrieľanú tvár, zamerali sme sa na výsledky IPI, ktoré hovorili o poznateľnosti a popularite influencera. Ostatné metriky boli irelevantné, pretože sme hľadali nové neokukané meno. S najvyšším IPI skóre sa nám podarilo identifikovať Zuzanu Kravárikovú, hviezdu seriálu Oteckovia.
Kampaň priniesla viac ako pol milióna impresií a značky Nivea a Labello prirodzene spojila so sviatkom zamilovaných. Ťahúňkou kampane sa pritom stala práve Zuzka Kraváriková.
Až 66 percent všetkých interakcií získaných v kampani vzniklo na Zuzaninom profile, pričom engagement u Zuzany bol 1,76-krát vyšší ako kampaňový priemer. Z pohľadu efektivity kampane sme sa dostali na CPT úroveň porovnateľnú s cenou za štandardné displayové bannery.
Vytipovať influencera do kampane nie je náročné. Ale nájsť influencera, ktorý pritiahne pozornosť, upúta a pritom je aj hodnotovo so značkou na jednej vlne, je o niečom inom.
víťaz v kategórii Digital Media Solution