Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

TV v čase pandémie – bilancia televízneho obsahu počas prvého polroku 2020

Zdieľať

Sledujete radšej komerčné TV stanice, alebo uprednostňujete streamovacie služby ako Netflix, Amazon Prime či Facebook Watch? Nepochybujem o tom, že sa medzi vami nájdu aj takí, ktorí uspokojujú svoj dopyt po vizuálnom zážitku striedavo na viacerých zdrojoch.

Avšak z peoplemetrových dát za 1. polrok pandemického roku 2020 je zrejmé, že televízia si v čase koronakrízy udržala veľmi vysokú mieru sledovanosti, pričom, čo sa týka obsahu, bodovali predovšetkým správy ohľadom aktuálneho vývoja nového koronavírusu.

Na potrebu informovať zareagovala veľmi dobre TV Markíza, ktorá v polovici marca zaradila do vysielania mimoriadnu reláciu. Do nej si pozývala kompetentných hostí rozoberajúcich aktuálnu situáciu. Koronavírus: Mimoriadna relácia dosiahla napríklad 12.marca rating 15,8% a share 35,75%, čo je výrazne nadpriemerný výkon.

Nadštandardnú priemernú sledovanosť si udržiavali aj klasické spravodajské relácie: Televízne noviny (rtg 9,8%, share 29,16%) na Markíze, alebo Noviny TV JOJ (rtg 7,8%, share 22,65%). Športové noviny (rtg 7,8%, share 21,35%), resp. Šport na JOJ (rtg 5,8%, share 15,86%) boli taktiež divácky atraktívne napriek prevažne negatívnym správam o rušení, prípadne odkladaní športových podujatí na neskôr.

K správam nepochybne patrí predpoveď počasia, a tak relácie Počasie na Markíze (rtg 10,1%, share 28,43%) a Najlepšie počasie na JOJ (rtg 7,3%, share 19,3%) predstavovali v 1. polroku vysoko obľúbené formáty. Všetky spomenuté spravodajské relácie si pritom v porovnaní s 1. polrokom 2019 polepšili v priemere o 10%.

Počas prvého polroka bodovali aj zábavné relácie a programy, pričom v tejto kategórii dominovala obľúbená SuperStar (rtg 13,6%, share 31,29% – priemer bez SuperFinále a Rozhodnutia) na Markíze. Najsledovanejšou nespravodajskou reláciou v 1. polroku na TV JOJ bol seriál Nový život (rtg 8,2%, share 20,72%). Obľúbení markizácki Oteckovia nezaostávali ani počas pandémie a v jarnej štruktúre v prime time si udržali nadpriemerný rtg 9,2% a share 31,03%. Zadávateľov iste potešila dosahovanými hodnotami aj špeciálna epizóda Horná Dolná v karanténe (rtg 9,9%, share 24,71%) odvysielaná 14. mája, ktorá sa stala najsledovanejším nespravodajským programom toho dňa.

Stálicou TV JOJ je zábavná relácia Inkognito, ktorá si s dielom odvysielaným 11. mája pripísala doteraz najlepšiu sledovanosť v tomto roku (rtg 9,1%, share 24,21%). Stalo sa tak zrejme „vďaka“ tomu, že tajným hosťom bol premiér Igor Matovič. Rekordnú časť z minulého roka, keď do Inkognita zavítala prezidentka Zuzana Čaputová (rtg 14,6%, share 37,09%), však diel s Igorom Matovičom neprekonal.

Relácia V siedmom nebi si na jar oproti minulému roku pohoršila, pričom dosiahla priemernú sledovanosť 6,9% a share 17,53%.

TV Markíza v spolupráci so Slovenskou sporiteľňou usporiadala charitatívny večer Spolu pre Slovensko, ktorého výťažok bol určený na projekty zamerané na pomoc ľuďom postihnutých koronakrízou. Živý prenos, ktorý dosiahol rtg 6% a share 17,3%, ste mohli vidieť 7. júna na TV Markíza.

Zaujímavé je tiež porovnanie vývoja sledovanosti TV od začiatku roka do 1. fázy uvoľňovania opatrení, ktorá vstúpila do platnosti 22. apríla, s rovnakým obdobím pred rokom. Graf nižšie nám ukazuje nárast až o 41%.

Nasledujúci graf zasa porovnáva sledovanosť od začiatku roka po prvé uvoľňovanie opatrení s obdobím po prvom uvoľnení do konca prvého polroka 2020.

Vo všeobecnosti môžeme konštatovať, že koronakríza sledovanosti televízie pomohla, čo znamená, že TV, ako ju poznáme dnes, je a ešte zrejme dlho bude relevantným médiom pre umiestnenie reklamy nielen v dobrých, ale i zlých časoch.


Zdroje:

  • PMT/KANTAR Slovakia
  • všetky ratingy sú počítané na CS AA 12-54+hostia, NET, TV live+TS03

Miloš Gabriž

TV Specialist
Wavemaker Slovakia

Next up