Zdroj: FLEMA 2021
Už po 16. krát sa tento rok konali česko-slovenské FLE media awards. Slovenský WAVEMAKER do súťaže prihlásil tie najlepšie kampane, ktoré sme za posledných 18 mesiacov s našimi klientmi úspešne realizovali. A keďže konkurencia bola obrovská a nie všetky prihlášky sa nám podarilo premeniť na shortlisty, dovoľte nám ich postupne takýmto spôsobom predstaviť.
Tento článok sa bude niesť v znamení Slovenskej sporiteľne. Do FLEMA sme šli s troma kampaňami, pričom dve získali shortlisty a jednu sme dokonca premenili na víťazstvo. Dve z nich boli výrazne ovplyvnené práve covidom a jeho dopadom na slovenskú ekonomiku.
Slováci ročne minú takmer dva a pol miliardy eur na nákupy v zahraničí. Slovenská sporiteľňa sa rozhodla pomôcť, aby tieto peniaze zostali doma a podporili tak covidom ťažko zasiahnutú domácu ekonomiku. Prišla s iniciatívou Doma nakupujem, ktorá motivovala spotrebiteľov nakupovať v slovenských e-shopoch, obchodoch a prevádzkach. Komunikačnú kampaň sme štruktúrovali do dvoch fáz: B2B a B2C. Najprv sme potrebovali motivovať podnikateľov a prevádzky, aby sa zapojili do hnutia a ďalej motivovali spotrebiteľov, v čom ich banka sama následne podporila masovou kampaňou zameranou na správanie konečných spotrebiteľov. Doma nakupujem sa stalo jednou z najúspešnejších mobilizačných aktivít firiem na Slovensku. Viac o samotnej exekúcii kampane ako aj jej výsledky objavíte TU.
Kampaň súťažila v kategórií veľkých kampaní.
Pandémia a lockdown zintenzívnili problém duševného zdravia a domáceho násilia. Mnohé ženy, muži a deti čelili doma náročným situáciám. Slovenská sporiteľňa sa rozhodla konať. Spolu s nami a agentúrou Promea priniesla na obrazovky televízie unikátny branded kontent – televízny gala večer, ktorý dokázal významne pomôcť ľuďom s duševnými problémami a obetiam domáceho násilia. Okrem zábavy, ktorú po čase kultúrneho pôstu priniesla na obrazovky, venovala spolu s Nadáciou Markíza značnú sumu určenú na pomoc. Viac sa dočítate na tomto linku.
Kampaň súťažila v kategórii využitie Televízie. Ziskala shortlist.
Slovenská sporiteľňa pred vyše rokom úspešne predstavila kampaň na nové sporenie, ktoré je investičné a digitálne. Po roku však už jednoduchá komunikácia novinky nestačila a pre zaistenie prísunu nových klientov sme potrebovali nájsť nový silný motivačný trigger a vzbudiť tak potrebu investovať do podielových fondov aj v ľuďoch, ktorí ju doteraz nemali. Potencionálnym klientom sme ukázali, ako prichádzajú o investičnú príležitosť a využili tak efekt stratenej investičnej príležitosti.
Pozrite si všetky detaily kampane, ktorá v kategórií Najlepšie využitie dát vyhrala.