Značka Birell spustila počas neľahkej situácie prvej COVID vlny naozaj veľmi zaujímavý projekt prepájajúci rádio s onlinom.
Birell sa už roky spája s aktívnym trávením voľného času a osviežením počas športovej aktivity. Tento rok sa značka rozhodla spojiť s objavovaním zaujímavých miest na Slovensku a v Česku. Celá komunikácia sa začala formovať už na jar, keď sa vytipovali nie úplne známe miesta. Po jarnom lockdowne bol veľmi dobrý krok, postaviť kampaň a poznanie značky Birell práve na spoznávaní a objavovaní domácich miest, pretože aj domovina nám má čo ponúknuť. Takto vznikla kampaň Chuť letných zážitkov s Birellom. Viac si o nej môžete prečítať v článku kolegu Petra Povýšila.
K spoznávaniu na Slovensku sa pridalo aj rádio Expres s projektom Spoznaj to NAJ zo Slovenska. V rámci spolupráce s Expresom sme vybrali zaujímavé miesta, napr. Liptovskú Maru, Banskú Štiavnicu, Terchovú či Bojnický zámok. Tieto lokality sme sa vo vysielaní snažili priblížiť a zároveň odkomunikovať, že to pravé osvieženie pri letnom spoznávaní Slovenska si turisti vychutnajú práve s Birellom.
Súčasťou spolupráce bola súťaž, do ktorej sa poslucháči prihlasovali zaslaním SMS. Zo všetkých takto zaregistrovaných záujemcov boli pre každý súťažný vstup náhodne vybraní dvaja súťažiaci, s ktorými sa rádio telefonicky spojilo.
Moderátor im potom postupne zadával päť indícií ku konkrétnemu hľadanému miestu – súťažiaci mali možnosť tipnúť si po každej indícii, aké konkrétne miesto na Slovensku hľadáme. Kto určil správnu odpoveď ako prvý, vyhral pitný režim od Birellu na celý mesiac.
V prípade, že ani po zadaní všetkých piatich indícií súťažiaci nevedeli správne určiť, aké miesto hľadáme, moderátor im odpoveď prezradil a zároveň obom zadal súťažnú otázku, ktorej odpoveď bola číselná. Prvý súťažiaci si potom tipol svoju odpoveď a druhý odpovedal, či podľa neho je správna odpoveď „viac“ alebo „menej“ ako odpoveď prvého súťažiaceho. Koho tip bol bližšie k správnej odpovedi, získal výhru.
V spolupráci s rádiom Expres sme aktivitu podporili aj prostredníctvom onlinu. Vznikla tak podstránka súťaže na webe rádia Expres a tiež niekoľko výstupov na sociálnych sieťach Expresu, pričom najúspešnejší post mal zásah viac ako 20 000 ľudí.
Aj vďaka prepojeniu vysielania s onlinom sa nám podarilo odkomunikovať súťaž a vzbudiť záujem verejnosti. V porovnaní s podobnými aktivitami realizovanými v minulosti sme zaznamenali až dvojnásobný počet SMS registrácií do súťaže.
Tento rok nás zaskočil a rozbil naše stereotypy. Značky museli prehodnotiť komunikáciu a prispôsobiť ju situácii. Kde iní videli neistotu, Birell videl príležitosť. Dal ľuďom návod, ako lepšie spoznať Slovensko a pri spoznávaní ponúkol chutné osvieženie. S pomocou menších aktivít, v ktorých sa prepájali rôzne médiatypy, sa mu tak podarilo pripraviť peknú a úspešnú kampaň.
Media Specialist / Account Manager
Wavemaker Slovakia