Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

#Domanakupujem: A ty si čo urobil pre slovenských predajcov?

Zdieľať

Vedeli ste, že Slováci minú približne 1,6 miliardy eur ročne na nákupy v zahraničí? A to počítame len platby platobnou kartou. Z toho viac než 300 miliónov eur odíde do zahraničia na vianočné nákupy.

Kvôli týmto číslam sa Slovenská sporiteľňa rozhodla realizovať predvianočnú iniciatívu #domanakupujem, v ktorej si dala za cieľ edukovať a motivovať ľudí, aby svoje peniaze nemíňali u zahraničných predajcov a radšej podporili podnikateľov na Slovensku. V čase pandémie, keď sa online nakupovanie stalo ešte populárnejšie, mala táto iniciatíva skutočne význam.

Úlohu, ktorú sme od Slovenskej Sporiteľne dostali, bolo zamyslieť sa, ako pre iniciatívu nadchnúť B2B segment, a tiež ako doručiť jej myšlienku širokej verejnosti. V rámci B2B bolo naším cieľom získať lead, teda podporiť zapájanie sa firiem do iniciatívy prostredníctvom online formulára. Pridaním sa do kampane firmy získali propagačné predmety a objavili sa v zozname signatárov iniciatívy.

Veľký boom v kampani pre B2B segment sme pripravili s pomocou štandardných performance formátov v Google sieti, ale aj na sociálnych médiách s priamym posolstvom: „Podnikatelia, pridajte sa k Doma nakupujem“. Využili sme všetky dostupné cielenia v rámci reklamných systémov, a zároveň sme čerpali z CRM klientskych dát. V neposlednom rade dôležitú úlohu zohrávalo video s priamou výzvou na podnikateľov.

V banneroch však neodkomunikujete celú myšlienku kampane, a preto sme sa rozhodli kampaň podporiť silnou PR a native časťou, ktorá cielila aj na spotrebiteľov a vysvetľovala im zmysel iniciatívy.

Online PR a native

Nezastupiteľnú úlohu v online kampani malo online PR a natívne výstupy, ktoré plnili nielen vysvetľujúcu funkciu, ale aj zásahovú a v konečnom dôsledku konverznú. Z analytiky sme zistili, že práve tento zdroj dosahoval veľmi kvalitný konverzný pomer.

Spomedzi natívnych projektov dosiahol veľký úspech na mieru robený kvíz z kreatívnej dielne Zoznam.sk. V kvíze ste mohli zistiť, ktoré známe firmy sú slovenské. Výsledok kvízu bol zároveň prepojený s iniciatívou Domanakupujem a výzvou pre spotrebiteľov, aby podporili domácich obchodníkov. Kvíz dosiahol viac ako 45 000 otvorení a čitatelia s ním strávili priemerne vyše troch minút.

Ako doplnok sme pridali článok na topky.sk s pútavým headlinom „Slovenská ekonomika potrebuje aj vašu pomoc: Takto sa nám podarí vyhrať nad krízou!“, ktorý doručil ďalších 18 000 otvorení. S viac ako 25 000 otvoreniami sa môže pochváliť PR článok od osvedčeného tímu SME creative.

Cielenie na mladších

Mladšiu cieľovú skupinu sme sa rozhodli osloviť cez portály Startitup.sk a Refresher.sk naplno využijúc ich social a video kanály. S Refresherom sme pripravili reportáž do Freshnews zo Starej tržnice v Bratislave, v ktorej sa ako súčasť iniciatívy konali vianočné trhy s domácimi predajcami. V prípade Startitupu sme využili virálne meme posty.

Online streaming – media event

V spolupráci s Denníkom N sme sa rozhodli podporiť kampaňový event vo vianočnej tržnici streamovaný na Facebooku SLSP. Išlo o online diskusiu, kde sa zároveň predstavila iniciatíva Doma nakupujem. Okrem cross-sharingu na Facebookovom profile Denníka N sme do podpory zaradili aj sponzoring v „Minúta po minúte“. Spolupráca pre nás priniesla zásah viac ako 29 000 ľudí a dodatočný engagement.

Influenceri, ktorí o podnikaní hovorili z prvej ruky

Súčasťou kampane boli prirodzene influenceri, no tentoraz sme stavili predovšetkým na mená, ktoré o podnikaní vedeli svoje, pretože sami sa venujú podnikateľským aktivitám. Spojenie s takýmito tvárami (známymi majiteľmi e-shopov, cukrárne či vlastnej módnej značky) nám umožnilo dostať do komunikácie ich vlastnú skúsenosť, vďaka čomu message ich výstupov získal väčšiu váhu. Výnimkou bol iba youtuber Duklock, ktorý nám zasa pomohol zacieliť na mladšie publikum, čo bolo pre nás nemenej dôležité. Spolupráca s podnikateľmi priniesla výsledky v šírení myšlienky podporiť slovenských podnikateľov ale tiež v návštevách kampaňového webu, pričom sme u jednotlivých menách zaznamenali CTR na úrovni 0,9% a viac.

Výsledok?

Čo sa nám nakoniec podarilo? Do iniciatívy sa celkovo zapojilo viac ako 1 500 firiem. Viac ako 1 600 používateľov Facebooku si stiahlo brandované fotorámčeky na svoje profilové fotky. Zaznamenali sme viac ako 290 stiahnutí brandovaných podkladov, ktoré boli využité na ďalšiu propagáciu. Zároveň môžeme tvrdiť, že tieto propagačné predmety mali svoje opodstatnenie. Firmy ich umiestňovali na svoj web a zároveň sme z nich zaznamenali dodatočný neplatený traffic na stránku iniciatívy.


Maroš Čeklovský

Digital Manager
Wavemaker Slovakia

Jakub Lazarčík

Content Developer
Wavemaker Slovakia

Next up