Vyzerá to ako TikTok, správa sa to ako TikTok, ale volá sa to Instagram Reels. Reakcia Facebooku na populárnu aplikáciu z Číny je dostupná už aj u nás.
Začiatkom augusta Facebook oficiálne predstavil novinku Instagram Reels. Ide o formát na Instagrame, ktorý používateľom obľúbenej sociálnej siete umožní vytvárať krátke 15-sekundové videá a tie potom doplniť o hudbu, filtre alebo ďalšie vizuálne efekty. A zdieľať ich s priateľmi.
Samozrejme, ak máte verejný účet, vaše nahrávky sú dostupné v sekcii Explore, kde ich môžu objaviť ďalší používatelia a vaše video má tak potenciál stať sa populárne. V podobe Reels vám bude algoritmus servírovať tie najpopulárnejšie videá z celého sveta a vy tak budete sledovať, čo je práve trendy.

Či už máte túto novinku k dispozícii, zistíte veľmi jednoducho. V dolnej lište Instagram kamery vám pribudne nová možnosť – Reels alebo v slovenčine Filmové pásy. Môžete ich nahrať naraz alebo ako sériu videí jedno po druhom. Takisto viete využiť videá z vašej galérie, ktoré ste si nahrali predtým.
Užijete si tiež široké možnosti na úpravu videa – strihanie, prekrývanie videa iným videom alebo fotkou. To ocenia najmä aktívni alebo profesionálni tvorcovia videí, ktorým skráti a zefektívni čas na postprodukciu.

Aj značky môžu z nového formátu vyťažiť, hoci tie s veľkými budgetmi na tvorbu contentu neboli doteraz odkázané na aplikácie umožňujúce jednoduchším spôsobom pripravovať inšpiratívny video obsah. Bude však zaujímavé sledovať kreativitu bežných ľudí a to, ako sa s Instagram Reels vyhrajú, z čoho môžu značky čerpať inšpiráciu, sledovať, čo je trendy u mladých, alebo prostredníctvom tohto formátu nachádzať pre seba šikovných tvorcov obsahu.
Sme zvedaví, či Instagram Reels čaká podobný osud ako Stories, ktoré sú taktiež kópiou úspešného formátu konkurencie (konkrétne Snapchat), a stanú sa ďalším obľúbeným formátom nielen pre tvorcov ale i pre komunikáciu značiek.
Na záver zaujímavé funkcionality pre tvorcov:

Digital Specialist
Wavemaker Slovakia