Scrolluj a objavuj
KlikniŤukni a buď priekopníkom
KlikniŤukni a dokáž svoju odvahu

ENTER olympiáda v programovaní

Zdieľať

Koľkí z nás môžu povedať, že v trinástich naprogramovali so spolužiakmi zariadenie, ktoré nielen zaujímavo vyzerá, ale vie niekomu aj pomôcť? Šikovní žiaci z rôznych kútov Slovenska nám ukázali, že pomocou micro:bitov, s dávkou kreativity a správnym vedením zo strany učiteľa sa dajú vytvoriť obdivuhodné projekty. Prečítajte si, ako prebiehala Olympiáda v programovaní, za ktorou stojí náš klient Telekom a jeho platforma ENTER.

https://youtu.be/MjBkeR6LlRw

ENTER a podpora smart generácie

Pred dvoma rokmi sa zrodila iniciatíva Telekomu, platforma ENTER, ktorá je zameraná na podporu digitálneho vzdelávania detí a mládeže. Digitálne zručnosti sú v dnešnom svete stále dôležitejšie a žiadanejšie. Telekom má za cieľ pripraviť a podporiť riešenia, ktoré nielen pomôžu rozvinúť digitálne zručnosti a zlepšiť digitálnu gramotnosť detí, ale taktiež prinesú inovácie vo vzdelávaní. Týmto spôsobom sa Telekom podieľa na formovaní novej smart generácie.

Prostredníctvom ENTER-u náš klient poskytol školám a učiteľom micro:bit-y, čo sú miniatúrne programovateľné počítače, a učebné materiály (návody), aby mohli využívať najnovšie inovácie vo vyučovaní informatiky. Práve s micro:bitom sa deti učia základy programovania hravým a interaktívnym spôsobom, ktorý navyše podporuje ich kreativitu.

V rámci grantového programu Telekom poskytol školám viac ako 390 000€ na nákup micro:bitov, bolo vyškolených 600 učiteľov a do programu micro:bit sa zapojilo 570 škôl.

telekom enter olympiada v programovani

Od minulej jesene mali žiaci základných a stredných škôl možnosť zapojiť sa do olympiády v programovaní, ktorú zorganizoval Telekom. Dostali priestor ukázať, čo všetko dokážu vytvoriť s micro:bitom a aké kreatívne riešenia vedia implementovať. Žiaci mali vytvoriť súťažné tímy a ich úlohou bolo zvoliť si tému projektu, ktorú odkonzultujú so svojím učiteľom – ten však v tíme zohrával len rolu poradcu.

Do olympiády sa zapojilo celkovo 43 škôl. Z prihlásených projektov odborná porota vybrala 10 semifinalistov, z ktorých vzišli nakoniec víťazi v kategóriách: 2. stupeň ZŠ a 8-ročné gymnáziá, SŠ a 8-ročné gymnáziá.

Ako sme dostali olympiádu v programovaní do povedomia verejnosti

Olympiáda v programovaní nemohla zostať bez povšimnutia v mediálnom a online priestore. V kampani sme vo viacerých kanáloch pracovali s faktorom “lokalpatriotizmu”, čo znamená že v rámci tradičnej social media podpornej kampane sme využívali okrem klasického cielenia aj užšie cieľovky z konkrétnych regiónov, odkiaľ boli jednotlivé tímy. Týmto spôsobom sme oslovili ľudí, ktorí mohli byť hrdí na to, že aj v ich regióne sú úspešní mladí ľudia, ktorí vytvorili niečo zaujímavé s micro:bitom. Práve táto časť kampane dokázala, že ideálnym riešením je kombinácia širšieho cielenia s menšími cieľovými skupinami, ktoré sú veľmi konkrétne definované.

Ďalšou veľkou časťou kampane boli natívne spolupráce, ktoré boli tak isto rozdelené na viacero rovín. Na jednej strane sme zvolili Refresher, ktorý pokryl mladšiu cieľovú skupinu a ich výstupy boli zamerané najmä reportážne (video z eventu, social media podpora), čo sprostredkovalo vyhlásenie víťazov aj pre tých, ktorí nemohli doraziť na miesto.

Pre potreby staršej cieľovej skupiny a všeobecne mass market-u sme spolupracovali so SME – okrem tradičného online native článku sme zvolili aj menej tradičný formát (na pomery tohto typu kampane), čo bol print – ktorý sme spoločne poňali ako gratuláciu víťazom. Tí si tak mohli o (nielen) svojom tíme a projekte prečítať v novinách a dvojstranu si nechať ako ďalšiu fyzickú pamiatku svojho úspechu.

O vizuálnu časť kampane, ako aj video vizitky seminifinalistov, sa postarala agentúra MUW Saatchi & Saatchi, organizačnú stránku eventu Olympiády v programovaní mala na starosť agentúra Casual.

enter olympiada telekom

Digitálni šampióni sa predstavili aj v Aureliu

9.6. sme zavítali do Zážitkového centra vedy, Aurelium, kde sa konalo slávnostné vyhodnotenie Olympiády v programovaní. Celé dianie bolo možné sledovať taktiež prostredníctvom livestreamu. V publiku bolo cítiť napätie a nedočkavosť súťažných tímov, ktoré netrpezlivo čakali na vyhlásenie výsledkov. Práce šikovných seminifinalistov boli počas programu vystavené a prítomní si ich mohli obzrieť zblízka.

A ktoré projekty zabodovali u poroty najviac? Veríme, že rozhodovací proces nebol rozhodne jednoduchý. V kategórii 2. stupeň ZŠ a 8-ročné gymnáziá bol vyhlásený projekt Micro:bity ako asistenti asistentov na špeciálnej škole od tímu Jakubovskí roboti za víťazný. Chalani prišli s peknou myšlienkou, ako pomôcť asistentom na Spojenej škole Mokrohájska 3. V prípade, že nejaký žiak potrebuje asistenta, stlačí na micro:bite tlačidlo A alebo B, ktoré vyšle signál do asistentskej miestnosti a tak bude asistent zavolaný do triedy. Na druhom mieste sa umiestnil tím STEMFI s ich projektom Osobný asistent pacienta a bronzovú priečku obsadil tím Pinball team s ich projektom Pinball.

Jakubovskí roboti – Micro:bity ako asistenti asistentov na špeciálnej škole

Prvé miesto v kategórii SŠ a 8-ročné gymnáziá patrí tímu Oravskí junáci, ktorí prostredníctvom svojho projektu Smart svetlo na bicykel mali za cieľ zvýšiť bezpečnosť cyklistov na cestách. Nielenže mali svetlá naprogramované smerovky a výstražné svetlá, no pri páde micro:bit odošle do aplikácie na mobile upozornenie, a na vopred zvolené číslo odošle SOS správu s GPS súradnicami. Druhé miesto poputovalo do Popradu tímu BitGames za ich prácu na projekte Bit Arcade a na treťom mieste skončil tím Incubaci s projektom Incubio-Microbit.

Oravskí junáci – Smart svetlo na bicykel

Viac o Olympiáde v programovaní, všetkých semifinalistoch a súťažných prácach sa dozviete TU 

Plaformu ENTER a Olympiádu v programovaní, ako aj jej šikovných súťažiacich, podporili aj influenceri Patra Bene, Gogo a Vedátor, ktorí v Aureliu tiež nechýbali. Aké boli ich dojmy?

enter olympiada telekom

Zdroj: Casual

,,Bol som na fascinujúcej akcii, olympiáde v programovaní’’ píše na svojich sociálnych sieťach Samuel Kováčik, známy ako Vedátor. ,,Olympiády sa zúčastnili žiaci a žiačky základných a stredných škôl. Neviem, čo ste v ich veku robili vy, ja som určite neprogramoval vlastné roboty. Ako sa tento zázrak podaril? Deti len potrebovali, aby im niekto vytvoril priestor a zároveň venoval pozornosť, typicky ich učiteľ či učiteľka. Gratulujem, skvele to celé dopadlo!’’

Patru neskutočne potešilo vidieť na pódiu medzi oceňovanými aj dievčatá. Vo svojich výstupoch z Aurelia vyjadrila podporu všetkým dievčatám, ktoré majú k informatike blízko, aby išli do toho.

Gogo, ktorý nás popoludňajším programom sprevádzal aj ako jeden z moderátorov hovorí: ,,Prvá olympiáda v programovaní bola obrovský úspech a som vďačný, že som súčasťou projektu #ENTER. Rozdali sme kopu skvelých cien, ktoré si študenti rozhodne zaslúžili. Odpadol som z kreatívnych nápadov a spracovania ich projektov… S týmito možnosťami, budú o pár rokov úplne inde a môžu makať na svetových projektoch.’’

telekom enter olympiada v programovani

Zdroj: Casual

Už teraz sa tešíme, čo prinesie ďalší ročník Olympiády v programovaní a aké výnimočné projekty vytvoria tímy zo Slovenska. To, čo sa doposiaľ podarilo súťažiacim prvého ročníka Olympiády v programovaní, je inšpiráciou nielen pre mladých na školách, no taktiež aj svetlou vyhliadkou do budúcnosti pre našu krajinu.


Petra Molnárová

Content Specialist
Wavemaker Slovakia

Peter Funka

Social Media & Content Manager
Wavemaker Slovakia


Vladimír Paštinský

Head of Content & Technology
Wavemaker Slovakia

Next up